بهره برداری از اولین پروژه نهضت ملی مسکن در ایلام تا پایان سال / تکمیل طرح هادی ۶۰ روستا

سرویس ایلام - مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام به خبرنگاران گفت: اولین پروژه مسکن ملی تا پایان سال جاری به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حبیب الله محبی یکی از وظایف مهم و اصلی بنیاد مسکن در روستاها، را تهیه و اجرای طرح هادی روستایی دانست و گفت: تاکنون این طرح در ۶٠ روستای ایلام بر اساس وضعیت موجود به اتمام رسیده و ۳٠٠ روستای دیگر نیز با پیشرفت مناسب فیزیکی در دست اجرا است.

محبی توجه دولت سیزدهم به طرح هادی روستایی را ویژه عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین عملیات اجرایی این طرح به ترتیب مربوط به شهرستان های آبدانان، ایوان و ایلام است.

وی افزود: از آذرماه سال گذشته طرح نوسازی و بازسازی مسکن روستایی چهار هزار واحد در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است که برای اجرای آن مبلغ ۸٠٠ میلیارد تومان تصویب و از این میزان تاکنون هفتصد میلیارد و ۷٠٠ میلیون تومان ابلاغ و متقاضیان با سود کارمزد ۵ درصد به بانک های عامل معرفی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام یادآور شد: طی دو سال گذشته ۶ هزار ۶۰۷ متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام در خصوص ۱۰۸۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن واقع در سایت پارک کوثر شهر ایلام نیز گفت: فاز اول با ۲۱۶ واحد به پیمان رفته است و فازهای بعدی نیز پس از تأیید نقشه توسط نظام مهندسی و صدور پروانه به مناقصه گذاشته می شود.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به واحدهای مسکن ملی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام ادامه داد: در این مدت مبلغ ۷۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان مسکن ملی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان پرداخت شده است.

محبی گفت: تاکنون دو هزار و ۷۹۹ پروانه احداث و کار ساخت و ساز یک هزار و ۷۰۷ واحد مسکن ملی در شهر ایلام آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام در ادامه تعداد عقد قرارداد را پنج هزار و ۳۱۹ مورد عنوان و اضافه کرد: از این تعداد تاکنون کار احداث ۳۸۴۴ واحد اتمام یافته است.

محبی تأکید کرد: سهمیه طرح‌ نهضت ملی تولید مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان طی سال های ۱۴۰۰_۱۴۰۱ در مجموع شش هزار واحد است.

وی ابراز خرسندی کرد: ۸۸ واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود و اولین پروژه نهضت ملی مسکن در ایلام تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: از این تعداد ۴٠ واحد در بلوار نماز شهر ایلام، ۱۶ واحد در شهرستان دره‌شهر و ۳۲ واحد نیز مربوط به شهرستان ایوان است. 

او گفت: سایر واحد های نهضت ملی مسکن ایلام تا پایان سال آینده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 2758606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha