چرا دهلران در دمای ۵۰ درجه تعطیل نشد؟

سرویس ایلام - دهلران در روزهای گذشته دمای 50 درجه را رد کرد اما طبق قانون تعطیل نشد و این موضوع باعث نارضایتی مردم شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در حالی که دماسنجهای شخصی و کارگاهی و متفرقه دمای بیش از 60 درجه سانتیگراد را برای دهلران در داغ ترین تابستان نشان میدهند، دماسنجهای استاندارد هواشناسی که بر اساس پروتکل خاصی عمل می کنند دمایی بیش از 50 درجه در روزهای اخیر برای این شهرستان ثبت کرد که طبق قانون بایستی تعطیل اعلام می شد اما این امر از سوی مسئولین انجام نشد و باعث ایجاد شائبه ها و نارضایتی مردم شد.

در همین راستا اداره کل مدیریت بحران استان ایلام اطلاعیه ای صادر کرد و در خصوص درجه اعلام شده و چرایی عدم تعطیلی دهلران در روز موردنظر توضیح داد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی اعلام هشدار هواشناسی استان مبنی بر افزایش دمای هوا و پیگیری اداره کل مدیریت بحران در خصوص نحوه افزایش دما در شهرهای گرمسیری بویژه در شهرهای مهران و دهلران به آگاهی می رساند که دمای بیشینه شهر دهلران (۵۰.۶) که توسط اداره هواشناسی سینوپتیک اصلی دهلران اندازه گیری می شود، طی روز مذکور بین ساعات‌ ۱۴.۳۰ تا ۱۵.۳۰ رخ داده است که پس از ساعات تعطیلی ادارات (تا ساعت ۱۳) بوده است.

طبق این گزارش، تا ساعت ۱۳ دمای هوای شهر دهلران بر مبنای قرائت دماسنج و گزارش ارسالی ۴۸ درجه سلسیوس بوده است که با عنایت به موارد فوق تعطیلی ادارات دهلران موضوعیت ندارد.

مدیریت بحران استان ایلام توضیح داده است که ملاک اعلام تعطیلی و یا تاخیر در فعالیت ادارات مناطق مختلف استان بر اساس پیش بینی‌های اعلامی از سوی هواشناسی استان و اعلام وضعیت دانشگاه علوم پزشکی تعیین می شود.

کد خبر 2758640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha