۹۹۳ هکتار از عرصه های طبیعی مریوان طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال ۴۱ فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مریوان رخ داده که ۹۹۳ هکتار از عرصه های طبیعی طعمه حریق شده است.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی پور گفت: ۳۷ فقره از این آتش سوزی به مساحت ۹۴۷ هکتار در جنگل های طبیعی و ۴ فقره به مساحت ۴۶ هکتار در مراتع مریوان بود.

وی با بیان اینکه بانه با ۱۷ فقره در رده بعدی بیشترین آتش سوزی استان قرار دارد، افزود: ۳۶ هکتار جنگل طبیعی، یک فقره آتش سوزی در اراضی جنگلی به مساحت ۶ هکتار و یک فقره آتش سوزی مرتع به مساحت ۲ هکتار در بانه تاکنون رخ داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار کرد: وقوع ۷ فقره آتش سوزی به مساحت ۲۹ هکتار در جنگل های طبیعی سروآباد و یک فقره به مساحت ۳ هکتار در اراضی جنگلی کامیاران از دیگر آتش سوزی های به وقوع پیوسته در سطح عرصه های طبیعی کردستان در سال جاری بوده است.

شریفی پور ادامه داد: امسال ۱۱۱ هکتار از مراتع سقز در ۶ فقره، ۳۱ هکتار در قروه طی ۳ فقره، ۱۲ هکتار در کامیاران در ۲ فقره و ۲ هکتار در بیجار در یک فقره آتش سوزی از بین رفته است.

وی یادآور شد: امسال در مجموع هزار و ۲۲۰ هکتار از جنگلها و مراتع کردستان در ۸۰ فقره آتش سوزی دچار آسیب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: پیشگیری از حریق در عرصه های ملی و طبیعی به عنوان ساده ترین اقدام نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه های ملی است و در این راستا بهره برداران و جوامع محلی، گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع اجتناب کنند.

شریفی پور با اشاره به اقدام اشتباه برخی از کشاورزان در آتش زدن بقایای گیاهان در مزارع، گفت: آتش زدن درختان جنگلی، بوته ها، بقایای گیاهی در مزارع و باغات برابر قانون جرم محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 2758655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha