جمع آوری ۵۲ میلیارد تومان زکات در سال ۱۴۰۱ در کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: تعهد استان در حوزه جمع آوری زکات در سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان بود اما ۵۲ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد.

به گزارش کرد پرس، رضا طوسی در شورای زکات استان کردستان، گفت: تعهد استان در حوزه جمع آوری زکات در سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان بود اما با جمع آوری ۵۲ میلیارد تومان زکات موفق به تحقق ۱۳۳ درصدی شدیم.

وی افزود: ۶۹ درصد از ۵۲ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده برابر با ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مربوط به زکات فطریه، ۷ میلیارد تومان زکات مال التجاره و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات کفاره و مابقی در بخش های دیگر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه بر اساس آئین نامه باید ۸۰ درصد از زکات جمع آوری شده در بخش نیازمندان و ۲۰ درصد صرف اجرای پروژه های عام المنفعه شود، اظهار کرد: در استان کردستان ۹۱ درصد از وجوهات جمع آوری شده یعنی ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه فقرا در بخش های مختلف کمک درمانی، تحصیلی، مسکن و پرداخت کمک معیشتی شده است.

طوسی با تاکید براینکه رفع مشکلات نیازمندان از اولویت های اصلی در هزینه کرد زکات در استان است، ادامه داد: از محل جمع آوری زکات ۱۶ باب مسکن برای نیازمندان خریداری و یا احداث شده و ۵۰۰ مورد مسکن محرومین نیز تعمیر و بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان هزینه کرد زکات در استان مربوط به رفع نیازهای اساسی محرومین و نیازمندان زیرپوشش این نهاد بوده است، یادآورشد: از محل جمع آوری و هزینه کرد زکات در مجموع با اختصاص ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ۵۲ هزار نفر مورد حمایت قرار گرفته اند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد از وجوهات زکات در بخش فقرا در زمینه کمک های معیشتی هزینه می شود، بیان کرد: در سرفصل پروژه های عمرانی و عام المنفعه نیز در استان بیشاز ۲۷ باب مسجد با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان احداث و ۱۰مورد احداث خانه عالم نیز از همین محل در سطح استان انجام گرفته است.

طوسی از تخصیص ۴ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان تشویقی زکات در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در راستای اجرای پروژه های عام المنفعه هزینه شده است.

کد خبر 2758698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha