58 مهاجر غیرقانونی در ترکیه به کمپ دیپورت فرستاده شدند

سرویس ترکیه - نیروهای مرزبانی ترکیه در ادیرنه 58 مهاجر غیرقانونی را که قصد عبور از مرز را داشتند، بازداشت کردند.

به گزارش کردپرس، در پی برخورد های جدی اخیر دولت ترکیه با مهاجران غیر قانونی و دیپورت این مهاجران، همچنین دیپورت بسیاری از مهاجرین قانونی با بهانه های مختلف، این بار نیروهای ژاندارمری و مرزبانی ترکیه در ادیرنه 58 تن از مهاجران غیر قانونی را که قصد عبور از مرز را داشتند، بازداشت کرده و به کمپ دیپورت فرستادند. 

بنا بر خبر TRT، نیروهای فرماندهی تیپ 54 پیاده‌نظام مکانیزه ترکیه در استان ادیرنه 58 مهاجر غیرقانونی را شناسایی و دستگیر کردند. بنا بر این گزارش، این افراد شهروندان کشورهای سوریه، اریتره، افغانستان و یمن بودند و قصد داشتند از راه‌های غیرقانونی به خارج از ترکیه بروند. افراد مذکور پس از طی مراحل قانونی در مرکز ژاندارمری، به اداره مهاجرت استان ادیرنه منتقل شدند.

گفتنی است، نیروهای پلیس ترکیه اخیرا با کنترل شدید هویت مردم در معابر و گذرگاه ها، مهاجرین غیر قانونی را شناسایی کرده و آنها را به مراکز دیپورت می فرستند. همچنین بسیاری از شهروندانی که از طریق اقامت های قانونی کوتاه مدت مانند اقامت توریستی در این کشور ساکن هستند نیز اخیرا با مسئله عدم تمدید اقامت های خود مواجه شده و دستور خروج از کشور را دریافت کرده اند. 

موضوع مهاجرین به ویژه مهاجرین از کشورهای سوریه و افغانستان یکی از موضوعات چالش برانگیز در انتخابات گذشته ترکیه بود. هر دو جناح حاکم و اپوزیسیون به مردم قول دادند  که در صورت پیروز در انتخابات برای اولین اقدام، به حساب مهاجران رسیدگی کنند.

کد خبر 2758729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha