اختصاص ۴۲۳ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی به شهرستان سنندج

فرماندار شهرستان سنندج گفت: برای سال ۱۴۰۲ اعتباری بالغ بر ۴۳۲ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی برای این شهرستان در نظر گرفته شده که باید با توجه به محدودیت های اعتباری، این مبلغ در پرژه های اولویت دار هزینه شود.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان سنندج، گفت: با توجه با منابع محدود و نیازهای نامحدود دستگاه های اجرایی و خدماتی نیاز به برنامه ریزی مناسب، برای صرف اعتبارات در اختیار داریم.

وی اظهار کرد: باید پروژه های اولویت دار سطح شهرستان شناسایی شده تا اعتبارات در راه اجرای این پروژه های اولویت دار هزینه شود.

فرماندار شهرستان سنندج افزود: همواره نظارت و بازدید میدانی از پروژه های شهرستان در دستور کار قرار می گیرد تا اعتبارات در جای درست هزینه شوند.

عسکری ادامه داد: سال گذشته متاسفانه برخی از ادارات نسبت به هزینه کرد اعتبارات گزارش لازم را ارایه نمی داند و مشخص نبود اعتبارات در کجا صرف شده است.

وی یادآور شد: امسال تمرکز خدمات رسانی و هزینه کردن اعتبارات بر روی پروژه های روستایی است تا مهاجرت معکوس را شاهد باشیم که در نتیجه آن توسعه اقتصادی و معیشتی را به دنبال دارد.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: اعتبارات سال گذشته ۳۱۹ میلیارد تومان بود که ۲۷۰ پروژه را تامین اعتبار کرد و ۱۸۰ میلیارد از محل تملک دارایی ها بوده و ۳۲ پروژه را تحت پوشش قرار داد.

عسکری گفت: برای امسال ۴۲۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که حدود ۳۲ درصد افزایش یافته و در بحث نفت و گاز نیز با افزایش ۱۲۹ درصدی ۱۰۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس بودجه سال جاری ۱۱۴ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان سنندج جزو الزامات بوده و باید در سرفصل های مشخص شده هزینه شود و بقیه اعتبار را می توان تقسیم کرد.

فرماندار شهرستان سنندج به برخی شاخص های شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه راه ۷۱۵ کیلومتر راه روستایی داریم که از این رقم ۳۸۳ کیلومتر آن آسفالته بوده که برابر ۵۳ درصد است در حالی که میانگین استانی ۶۴ و میانگین کشوری ۸۰ درصد است.

عسکری ادامه داد: در حوزه فضای آموزشی نیز میانگین سرانه استاندارد کشوری ۸.۴ درصد بوده که ناحیه یک ۳.۵ درصد، ناحیه دو ۵.۵ درصد و کلاترزان ۷.۲ درصد است.

وی یادآور شد: در بحث آب شرب نیز ۵۸ درصد روستاهای شهرستان از آب شرب بهره مند بوده در حالی که میانگین استانی ۷۹ درصد و کشوری ۸۲ درصد است.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: در بحث فضای ورزشی نیز میانگین سرانه شهرستان ۵۰ سانتیمتر بوده در حالی که میانگین سرانه استانی ۵۳ سانتیمتر و کشوری ۷۰ سانتیمتر است.

کد خبر 2758745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha