فیلم کُردی «زار و زیمار» در ارومیه به مرحله تدوین رسید

سرویس آذربایجان غربی- فیلم کوتاه «زار و زیمار» به نویسندگی و کارگرانی «خدیجه میکائیلی» ساخته شده در انجمن سینمای جوانان ارومیه با موضوع کودکان قربانی مین و ادوات جنگی باقی مانده در مناطق حاشیه ای به مرحله تدوین رسید.

«خدیجه میکائیلی»(خه جی ریدوور) در گفت و گو با کردپرس با اشاره به اتمام مرحله  فیلمبرداری فیلم کوتاه «زار و زیمار» به زبان کردی در ارومیه می گوید: این فیلم به موضوع حقوق کودکان اشاره دارد و سعی می کند با بیان محرومیت های کودکان مناطق حاشیه، صدای آنها باشد.

او ادامه می دهد: در این فیلم سعی شده به موضوع مناطق مین گذاری شده باقی مانده از جنگ در اطراف روستاها و زندگی روستاییان کردنشین با این خطر بپردازد و از زاویه دوربین وضعیت کودکانی که قربانی این معضل شده اند، را نشان دهد.

مکائیلی بیان می کند: هدف حمایت از حقوق کودکان است و ما احساس کردیم که لازم است صدای فریاد آنها باشیم. بر اثر انفجار مین ها کودک زیادی جان خود را از دست داده و یا قطع عضو شده اند، البته این مسئله نه تنها برای کودکان، بلکه حتی بزرگسالان را هم درگیر کرده و انفجار ادوات جنگی باقی مانده بارها فاجعه آفرین شده است.

نویسنده و کارگردان جوان ارومیه ای اضافه می کند: متأسفانه تاکنون آنچنان که باید به این مسئله توجه نشده و امیدوارم این فیلم کوتاه بتواند تا حدودی فریادرس مردم مناطق حاشیه و مرزی باشد.

او با اشاره به عوامل تهیه فیلم کوتاه «زار و زیمار» نیز گفت: تهیه کننده : محمد بوزان، مشاور کارگردان: بهمن ولیپور، مدیر فیلمبرداری: مهدی رحیمی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: زهرا شکری، دستیار دو کارگردان: سینا بی جوهر، صدابردار: بهرام پرهوده، منشی صحنه:نگین بهادر دستیاران تصویربردار: مهدی احمدزاده،رضا اکبرزاده، طراح صحنه: سامان حسن زاده، گریمور: بهمن ولیپور، تدوین: مهدی رحیمی، عکاس پشت صحنه: بهرام پرهوده، جلوه های ویژه: علی بهادرنیا، مدیر تولید: خه‌جی مکائیلی و تدارکات: یلماز حاجی زاده، سمیع حمیدی بوده اند.

کارگران ارومیه ای اظهار کرد: در این فیلم همچنن بنیامین طربی، محمد میرزازاده ، محمد علیزاده، عطا نوری، طاها نوری،آکام فیضی،کاروان محمدیار، ارکان مولودی،بارش باهوز،آیسل نوع پرست،آیتن نوع پرست،شهریار محمدی،زمینه صحرانورد،مائده دارلکی،نصرت ایرانسرشت،ناصر طاهری و صالح فصیح نقش آفرینی کرده اند.

مکائیلی گفت: این فیلم در انجمن سینمای جوانان ارومیه ساخته شده و در پایان ازمسعود شمس نژاد، شروان آلان، تیم فوتبال مدرسه سیروان، رستوران سیروان، یوسف کلونک زاده، اهالی روستاهای سردین آباد و انبی و تمام کسانی که ما را در ساخت این فیلم کمک کردند، تشکر می کنم.

کد خبر 2758837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha