تشدید اقدامات نظامی آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه از تشدید اقدامات نظامی آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه از جمله مانور نظامی و انتقال نیرو و تجهیزات در این منطقه خبر داد.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه از تحرکات جدید ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در برخی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال شرق  این کشور خبر داد.

این نهاد ناظر بر تحولات سوریه که دفتر اصلی آن در لندن است، اعلام کرد آمریکا بعد از وقفه ای کوتاه ارسال تجهیزات و نیرو به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را از سر گرفته است. آمریکا در 24 ساعت گذشته 30 کامیون تجهیزات جنگی و لجستیک از اقلیم کردستان وارد پایگاههای خود در منطقه تحت کنترل اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه کرده است.

این نهاد غیردولتی همچنین از برگزاری رزمایش توسط ائتلاف به رهبری آمریکا در شرق دیرالزور خبر داده است. دیده بان حقوق بشر ادعا کرده است که این مانور با هدف جلوگیری از قاچاق صورت گرفته است.

 دیده بان حقوق بشر سوریه هفته گذشته نیز گزارش داد ائتلاف تحت رهبری آمریکا در ماه گذشته، 7 کاروان نظامی متشکل از 250 خودروی سنگین حامل تجهیزات نظامی، سوخت و دیگر ملزومات را از طریق گذرگاه مرزی الولید در اقلیم کردستان راهی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرده است.

کد خبر 2758862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha