خلف وعده و عدم توجه معدندار آق دره ، دردسر درست کرد/ دادستان: قضیه حل و فصل می شود

سرویس آذربایجان غربی،بنا بر اعلام شاهدان محلی؛ صبح امروز تعدادی از جوانان محلی جویای کار در محل معدن سنگ آقدره وسطی در تکاب، تجمع کرده اند و در این تجمع درگیری شکل گرفته و ٢ تجمع کننده زخمی و به شهرهای زنجان و ارومیه منتقل شده اند.

به  گزارش کردپرس، شاهدان محلی از اخراج کارگران با بهانه های واهی و خلف وعده های معدندار برای ادامه خدمت ویا استخدام خبر داده اند. مجموعه مدیریتی این معدن در این سال ها با وجود درآمدهای کلانی که داشته است اساسا توجهی به مطالبات مردم این منطقه نداشته و از برآورد کردند حداقل مطالبات آنان خود داری کرده اند. در نتیجه این اهمال کاری شاهد چنین حوادثی هستیم  تاجایی که نیروی انتظامی به منظوربرقراری نظم و آرامش  مجبور به مداخله شود. دادستان تکاب البته در گفت و گویی با خبرگزاری کرد پرس از تلاش برای حل وفصل شدن مشکل خبر داده است.

بنا بر اعلام شاهدان محلی معدن سنگ آقدره وسطی در شهرستان تکاب، بنا بر وساطت دادستانی قرار بوده که کارگران بومی روستا را در این معدن استخدام کند اما خلف وعده کرده و از استخدام کارگران روستایی خودداری کرده و حتی تعدادی از آنها را هم اخراج کرده است.

 شاهدان محلی می‌گویند سال گذشته معدن سنگ آقدره وسطی ۲۲ نفر از روستاییان را در این معدن به کارگیری کرده که این استخدام تنها سه ماه به درازا کشیده و بعد از این مدت تعداد زیادی از کارگران را اخراج کرده و تنها ۶ نفر در محل کار باقی مانده‌اند.

آنها می‌گویند قرار بوده برای سال جدید نیز ۵ نفر جذب شوند اما معدن دوباره از استخدام کارگران جدید خودداری کرده است.

دادستان تکاب در گفت و گو خبرنگار کرد پرس در خصوص این رویداد گفت: این موضوع به دلیل ممانعت از کسب و کار در محل معدن شکل گرفته و حسب دستور دادستان ماموران انتظامی نیز در محل حاضر شدند.

مهدی تقی زاده گفت: موضوع در دست بررسی است و به زودی حل و فصل خواهد شد.

معدن فوق که شهره کشوری می باشد پرونده شفافی در نحوه مدیریت و فروش تولیدات و همچنین عقبه اقتصادی ندارد، انتطار می رود مسئولین نظارتی و اجرائی محلی و ملی بدون ملاحظات سیاسی ضمن تقویت بنیان های تولید، منافع مردم محروم منطقه و اشتغال آنان را در اولویت داشته باشند.

کد خبر 2758904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha