۱۸۰۰ هکتار اراضی پایین دست سد سنگ سیاه دهگلان، آبی می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سنگ سیاه، حدود یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی نسبتاً هموار و حاصلخیز پائین دست سد، آبی خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد به اهداف سد سنگ سیاه اشاره کرد و گفت: این سد به منظور ذخیره و نگهداری آب رودخانه صادق آباد و استفاده بهینه از آب های سطحی در محل روستای سنگ سیاه با حجم ذخیره ۳۳ میلیون مترمکعب احداث شده که با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی پایاب آن، حدود یک هزار و ۸۰۰ هکتـار از اراضی نسبتاً هموار و حاصلخیز پائین دست سد، آبی خواهد شد.

وی اظهار کرد: سد و شبکه آبیاری و زهکشی سنگ سیاه دهگلان از جمله طرح های مهم استان است، که مورد توجه ویژه وزارت نیرو قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان افزود: بدین ترتیب علاوه بر توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقـیم موجب تحول در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه منطقه خواهد شد.

آریانژاد ادامه داد: سیاست وزارت نیرو مبتنی بر تکمیل شبکه ها و استفاده مطلوب از آب ذخیره شده در سدها است و به همین منظور رهاسازی آب باید براساس برنامه ریزی ها دقیق انجام شود.

وی یادآور شد: تزریق اعتبارات لازم و بموقع برای پروژه های اولویت دار این استان از جمله تکمیل سد عباس آباد بانه، تکمیل شبکه پایاب زیویه کامیاران، سورال دهگلان، امیرآباد رمشت، تکمیل پروژه آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس، تکمیل ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی گاران، تکمیل ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سنگ سیاه قروه و تکمیل ساختمان سد سیازاخ دیواندره در اولویت شرکت آب منطقه ای کردستان و وزارت نیرو قرار دارد.

کد خبر 2758914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha