حکم پرونده فساد در اداره منابع آب بوکان صادر شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از صدور حکم پرونده فساد در اداره منابع آب بوکان خبر داد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر وجود فساد و اخذ رشوه در اداره منابع آب بوکان به منظور صدور مجوزهای غیرقانونی و عدم گزارش تخلفات صورت گرفته در حوزه شن و ماسه، موضوع در دستور کار دادستانی شهرستان بوکان قرار گرفت.

او افزود: با تحقیقات صورت گرفته و نیز اقاریر صریح متهم در دادسرای عمومی و انقلاب بوکان با صدور کیفرخواست پرونده به منظور رسیدگی و صدور حکم مقتضی به شعبه کیفری دو این شهرستان ارسال و این شعبه با تشکیل جلسات رسیدگی و محرز بودن جرم ارتکابی، محکوم اصلی این پرونده که سرپرست سابق اداره منابع آب بوکان بود را به مجازات حبس، جزای نقده و استرداد وجوه غیر قانونی اخذ شده محکوم کرد.

عتباتی تصریح کرد: این پرونده ۱۰ متهم دیگر نیز داشت که اتهام آن‌ها پرداخت رشوه بود که دادگاه آن‌ها را نیز به تناسب جرم ارتکابی به مجازات‌های حبس و ضبط مال ناشی از ارتشاء به نفع دولت محکوم کرده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ٣١ تیر ماه سال جاری، اعلام کرده بود: دادگاه کیفری ۲ بوکان پس از رسیدگی به پرونده، ۱۱ متهم پرونده را که یکی از آنها سرپرست وقت اداره امور آب بوکان بوده به اتهامات رشاء و ارتشاء برای صدور مجوزهای غیرقانونی به حبس، شلاق تعزیری، پرداخت مبالغ غیر قانونی اخذ شده و جریمه دولتی محکوم کرد.

روز گذشته نیز دادگستری استان از صدور حکم پرونده فساد در اداره منابع طبیعی شهرستان بوکان و محکومیت سرپرست سابق اداره منابع طبیعی به همراه ١٠ متهم دیگر در این شهرستان خبر داده بود.

کد خبر 2758966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha