انگلیس هم کشتار کردهای ایزدی را نسل کشی خواند

سرویس جهان- دولت انگلیس 18 مین کشور جهان است که کشتار کردهای ایزدی در سال 2014 توسط داعش را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته است.

به گزارش کردپرس به نقل از المانیتور، دولت انگلیس اعلام کرد کشتار حداقل 7000 کرد ایزدی در منطقه شنگال عراق در سال 2014 توسط گروه داعش نسل کشی بوده است. 17 کشور دیگر به همراه سازمان ملل این اقدام داعش را نسل کشی خوانده اند.

لرد طارق احمد، وزیر مشاور در امور خاورمیانه دولت انگلیس با اعلام به رسمیت شناختن قتل حداقل 6000 کرد ایزدی توسط داعش به عنوان نسل کشی تاکید کرد کشورش همچنان نقش کلیدی در از بین بردن این گروه تروریستی خواهد داشت.

با این حال انگلیس از جمله کشورهایی است که با استرداد جنگجویان داعشی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه و محاکمه آنها مخالفت می کند که این موضوع انتقادهایی حتی از سوی آمریکا برانگیخته است.

کردهای ایزدی ساکن شنگال عراق در تابستان 2014 با حمله گروه تروریستی داعش روبرو شدند. این گروه حداقل 7000 تن از شهروندان ایزدی را به قتل رساند و تعداد بیشتری را به اسارت خود در آورد.

 نادیه مراد، شخصیت زن ایزدی و برنده جایزه صلح نوبل روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت همچنان از سرنوشت حدود 3000 زن و کودک ایزدی خبری در دست نیست.

کد خبر 2759001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha