ترکیه خواستار جلوگیری از برگزاری تجمعات PKK در اروپا شد

سرویس ترکیه - وزارت امور خارجه ترکیه از کشورهای اروپایی خواستار جلوگیری از برگزاری تجمعات از سوی  طرفداران و اعضای PKK در این کشورها شد.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن اجازه فعالیت و راهپیمایی طرفداران حزب کارگران کردستان (PKK) در کشورهای اروپایی، از آنها خواست تا به فعالیت‌های تبلیغاتی، تأمین مالی و استخدام اعضای PKK  در مشاغل در کشورهای اروپایی پایان دهند.

پس از برگزاری تجمع اعتراضی طرفداران PKK در مقابل ساختمان دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ فرانسه، ترکیه با انشتار بیانیه ای به برگزاری این تجمعات واکنش نشان داد.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه مدعی شده است که اعضا و طرفداران PKK با توسل به خشونت به ساختمان های بین المللی مختلف از جمله دادگاه حقوق بشر اروپا وارد شده اند.

در این بیانیه آمده است که «اجازه برگزاری تجمع به اعضای PKK برای انجام آزادانه فعالیت‌، از جمله تبلیغات، تحت عنوان آزادی بیان و تظاهرات، به‌ویژه در کشورهای اروپایی، اعضای این سازمان را تشویق می‌کند تا در چنین اقدامات غیرقانونی و تجاوزکارانه ای شرکت کند.»

در  این بیانیه با یادآوری هشدارهای ترکیه درباره برگزاری تجمعات مقابل ساختمان شورای اروپا، خطاب به غرب آمده است: «ما بار دیگر فراخوان خود را برای پایان دادن به فعالیت‌های تبلیغاتی، تأمین مالی و استخدام اعضای سازمان تروریستی PKK در اروپا تکرار می‌کنیم.»

در همین راستا ییلماز تونچ، وزیر دادگستری ترکیه نیز در سخنانی عدم جلوگیری از تبلیغات تروریستی را به عنوان یک رسوایی برای غرب ارزیابی کرد.

تونچ گفت: «اجازه برای برگزاری راهپیمایی و تبلیغات از سوی PKK که از سوی سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه اتحادیه اروپا یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود، امری غیرقانونی است.»

کد خبر 2759131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha