۲ تندیس جشنواره گرن پارادیزو ایتالیا به مستندساز ایلامی رسید

سرویس ایلام - مستند بلند آواز جغد کوچک به کارگردانی مهدی نورمحمدی که تا کنون موفق به دریافت ده ها تندیس و سرتیفیکیت از فستیوال های معتبر ایران و جهان شده است اینبار در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم گرن پارادیزو ایتالیا موفق به دریافت دو تندیس از این فستیوال معتبر اروپایی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در بخش مسابقه بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم گرن پاردایزو ایتالیا، فیلمسازان خوب جهانی و کمپانی های معتبری چون نشنال جئوگرافی حضور داشتند که مستند آواز جغد کوچک از ایران توانست با جلب نظر هیئت داوران فنی این فستیوال تندیس بز طلایی بهترین فیلم این جشنواره و تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص دهد.

در بیانیه هیئت داوران فنی دلیل انتخاب فیلم مستند آواز جغد کوچک به عنوان بهترین فیلم به شرح زیر عنوان شده است:

نامزدهای جایزه اصلی این رویداد "Panthere des Neiges" ساخته ماری آمیگه و وینسنت مونیر و "Naïs au pays des loups" ساخته رمی ماسلیا بودند که فیلم این کارگردان ایرانی با اختلاف کمی بر سایرین پیروز می شود.

به‌طور غیرمنتظره‌ای، رأی هیئت داوران عمومی و هیئت داوران فنی به دلیل نداشتن صدای روایی به یک فیلم خاص نزدیک می‌شود. انگیزه هیئت داوران فنی این است که «این فیلم کاملاً بدیع، علیرغم اینکه روایتی در کلام ندارد، داستانی واقعا جادویی و در عین حال تراژیک را با ظرافت و طنز روایت کرده است.»

زیبایی این فیلم در قدرت تصاویر آن نهفته است: برای دنبال کردن داستان دو جغد به عنوان قهرمان داستان نیازی به هیچ کلمه ای نیست، اما این طبیعت است که با تمام قدرت صدایش را به گوش می رساند. 

آواز جغد کوچک در کشور ایران ساخته شده و مستندهایی از این دست می تواند جرقه ای برای مسیرهای جدید حفاظتی در این کشور باشد.

کد خبر 2759159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha