خودداری پنتاگون از موضع گیری در برابر حملات ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا در گزارش سه ماهه دوم خود درباره حملات ترکیه در خاک اقلیم کردستان، تنها به انعکاس اخبار رسانه های محلی اکتفا کرده و از موضع گیری درباره این حملات خودداری کرده است.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون در گزارش جدید خود از درگیریها در عراق و سوریه، با تمرکز بر مبارزه با داعش، تحولات مربوط به درگیریهای ترکیه در خاک اقلیم کردستان را منعکس کرده است.

با این که پنتاگون در گزارش سه ماهه دوم سال 2023 از تحولات نظامی در عراق و سوریه، به اظهارنظر درباره نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان، نیروهای نظامی عراق و نیروهای کرد سوریه پرداخته اما از بیان موضع درباره حضور نیروهای ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق و حملات پهپادی و جنگنده های این کشور در خاک اقلیم کردستان عراق خودداری کرده است.

پنتاگون در این گزارش تنها به بازگویی اخبار رسانه های محلی دراره این تحولات پرداخته و به نقل از این رسانه ها نوشته است ترکیه در ماههای اخیر حملات پهپادی زیادی در خاک اقلیم کردستان عراق انجام داده است. وزارت دفاع آمریکا همچنین حمله ترکیه به کاروان اتومبیل های مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه را نیز که نظامیان آمریکایی نیز همراه او در نزدیکی سلیمانیه عراق تردد کرده اند، انعکاس داده است اما این حوادث را تنها نقل قول کرده و از بیان موضع آمریکا در این خصوص خودداری کرده است.

گزارش وزارت دفاع آمریکا همچنین به تحریم فرودگاه سلیمانیه از سوی دولت ترکیه نیز پرداخته و به نقل از رسانه های محلی نوشته است این امر به دلیل حمایت حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از نیروهای کرد سوریه بوده که ترکیه آنها را وابسته به پ.ک.ک و تروریست می داند.

تنها موضع مشخص آمریکا در این بخش این است که نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک را تروریست خوانده است. البته آمریکا از جمله کشورهایی است که این گروه کرد معارض در ترکیه را سازمانی تروریستی اعلام کرده است.

کد خبر 2759167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha