عملیات نظامی در ماردین منجر به آتش سوزی جنگل های بلوط و جان باختن سه تن شد

سرویس ترکیه - عملیات نظامی دولت ترکیه در حومه نصیبین ماردین، منجر به آتش سوزی جنگل های بلوط باگوک و کشته شدن سه تن از افراد شد که دولت ترکیه مدعی است اعضای HPG بوده اند.

به گزارش کردپرس، پس از اعلام حکومت نظامی در 9 منطقه روستایی در ماردین، عملیات نظامی گسترده هوایی در این مناطق آغاز شد که در پی آن این مناطق درگیر حریق شدند. وزارت کشور نیز مدعی کشته شدن سه تن از اعضای HPG شد.

در حالی که استانداری ماردین حوالی ساعت 11:45 امروز از پایان عملیات نظامی در این مناطق خبر داد، خبرگزاری مزوپوتامیا به نقل از منابع محلی اعلام کرد که فعالیت های نظامی با پشتیبانی هوایی هنوز در منطقه ادامه دارد و صدای تیراندازی در مناطق مختلف به گوش می رسد. 

همچنین عملیات نظامی باعث ایجاد آتش سوزی در جنگل های بلوط در منطقه هیبابه در حومه باگوک از توابع نصیبین رخ داده است. بنا بر اطلاعات منابع محلی دود ناشی از آتش سوزی جنگل های بلوط که دور از مناطق مسکونی هستند، از مناطق مسکونی نیز قابل مشاهده است. 

وزارت کشور ترکیه همچنین با انتشار اطلاعیه ای مدعی کشته شدن 3 تن از اعضای HPG در این عملیات نظامی شد.

گفتنی است، دو روز پیش استانداری ماردین با انتشار اطلاعیه ای نه منطقه روستایی از توابع شهرستان نصیبین شامل اوچ کوی، گزل سو، دیبک، قلعه لی، یاکینجا، تاشکوی، یول، شرکین و دریک را به عنوان «منطقه امنیتی ویژه» اعلام کرده بود. استانداری در این مناطق به مدت 15 روز  منع آمد و شد اعلام کرد.

کد خبر 2759179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha