جسد لیلا گلجو دو ماه است که به خانواده اش داده نشده

سرویس ترکیه - جسد لیلا گُلجو عضو جان باخته  YJA استار دو ماه است که به خانواده اش داده نمی شود.

به گزارش کردپرس، جسد لیلا گلجو با نام سازمانی دجله ایلم یکی از اعضای YJA STAR (شاخه زنان PKK) که در در بمباران کوه باگوک در ماردین جان خود را از دست داد، با گذشت نزدیک به دو ماه هنوز به خانواده اش داده نشده است.

به نوشته آژانس خبری ژن نیوز، لیلا گلجو به همراه سه دوست خود، در تاریخ 4 آگوست 2023 در جریان بمباران ارتفاعات باگوک در ماردین توسط نظامیان ترکیه، جان خود را از دست داد. خانواده او در 17 آگوست برای دریافت جسد به دادسرای عمومی ماردین مراجعه کردند و نمونه DNA دادند. با وجود گذشت هفته ها از آن روز هنوز نتیجه این آزمایش اعلام نشده و به این بهانه جسد تحویل خانواده او داده نشده است. پزشکی قانون ماردین مدعی است که نتایج آزمایش ها هنوز آمده نشده اند.

گلستان گلجو خواهر لیلا به رسانه ها گفت: «ما فقط می‌خواهیم اجساد عزیزان خود را تحویل بگیریم. تنها چیزی که می خواهیم این است که جسد عزیزمان را تحویل بگیریم. ما از مردم انتظار حمایت داریم. ما بارها به دادسرا رفتیم و همچنان مدام با سازمان پزشکی قانونی تماس می گیریم، اما پزشکی قانونی به ما می گوید که هنوز گزارشی تهیه نشده است.»

خانواده لیلا گلجو از سیاستمداران، نمایندگان مجلس و وکلای حقوق بشر خواستار پیگیری حقشان شدند.

گفتنی است مرکز رسانه ای یگان های مدافع خلق (HPG) پیشتر در تاریخ 21 آگوست کشته شدن این سه زن را تایید کرده بود. 

جسد لیلا گلجو دو ماه است که به خانواده اش داده نشده

در بمباران چهارم آگوست شکرناز کاپلان با نام سازمانی گل بهار مرجان، امینه کاپلان با نام سازمانی ایلم مونزور، و لیلا گلجو با نام سازمانی دجله ایلم جان خود را از دست داده بودند.

HPG در اطلاعیه خود چیزی درباره سن و تاریخ تولد این افراد ننوشته است اما آنچه که مسلم است این افراد در عنفوان جوانی به این سازمان پیوسته و جان خو را از دست داده اند. با نگاهی به کشته ها می توان دید در ماه های اخیر زنان و جوانان بسیار کم و سن و سال بیشترین کشته های PKK را تشکیل می دهند. 

کد خبر 2761320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha