HPG هویت دو عامل حمله انتحاری به وزارت کشورترکیه را فاش کرد

سرویس ترکیه - HPG در بیانیه ای مدعی شد که حسن اوغوز با نام سازمانی اردال شاهین و اوزکان شاهین با نام سازمانی روژهات زیلان از اعضای این سازمان و عاملان حمله به وزارت کشور ترکیه بوده اند.

به گزارش کردپرس، وزارت کشور ترکیه در اطلاعیه ای از شناسایی هویت کامل یکی از عاملان حمله به وزارت کشور در روز یکم اکتبر، خبر داد. بنا بر اعلام وزارت کشور فردی به نام حسن اوغوز با نام سازمانی اردال شاهین یا کانیوار اردال از اعضای نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK بوده است. 

رسانه های نزدیک به دولت ترکیه از جمله İHA و تقویم با انتشار تصویری مدعی شدند که صاحب این تصویر حسن اوغوز یکی از عاملان حمله به وزارت کشور است. وزارت کشور یک بار دیگر اعلام کرد که بررسی ها برای شناسایی هویت فرد دیگر ادامه دارد.

HPG هویت دو عامل حمله انتحاری دو فاش کرد

به نوشته مزوپوتامیا، پس از انفجار بمب در مقابل ساختمان وزارت کشور ترکیه در مجاورت دایره پلیس امنیت و مجلس ترکیه در یکم اکتبر، پدر و مادر حسن اوغوز از مرسین راهی آنکارا شده و آزمایش DNA دادند. پس از شناسایی جسد اوغوز ، جسد به مرسین منتقل شد و در محاصره کامل نیروهای پلیس در گورستانی در مرسین دفن شد.

نیروهای پلیس حتی صبر نکردند که پدر و مادر حسن اوغوز برای به خاک سپاری فرزندشان به مرسین بروند.

HPG هویت دو عامل حمله انتحاری دو فاش کرد

از سوی دیگر خبر گزاری فرات در گزارشی، تصاویری از دو فردی منتشر کرد که بنا بر ادعای HPG این دو از اعضای این سازمان و عاملان حمله به وزارت کشور بوده اند. HPG این افراد را حسن اوغوز با نام سازمانی اردال شاهین متولد مرسین، اصالتا اهل شرناخ؛ و اوزکان شاهین با نام سازمانی روژهات زیلان متولد وان معرفی کرده است.

بنا بر ادعای HPG ایلخان شاهین با نام سازمانی عگید وان برادر بزرگتر اوزکان شاهین نیز در سال 2011 در قندیل کشته شده است.

HPG هویت دو عامل حمله انتحاری دو فاش کرد

لازم به ذکر است، پیش از آغاز مراسم بازگشایی مجلس ترکیه در ساعت 9 و سی دقیقه بامداد یکم اکتبر دو نفر با یک خودروی سبک مخصوص فروشندگان با رساندن خود به مقابل در ورودی ساختمان وزارت کشور ترکیه در نزدیکی میدان کیزیلای در مرکز شهر آنکارا اقدام به انفجار بمب کردند. در نتیجه این اقدام دو فرد حمله کننده جان باختند و دو تن از نیروهای پلیس حاضر در صحنه به صورت جزئی مجروح شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در افتتاحیه مجلس این اقدام را به اعضای جماعت فتو (فتح الله گولن) نسبت داد. 

با این حال ساعاتی بعد دفتر رسانه ای نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور ترکیه را بر عهده گرفت و هدف از آن را هشدار به دولت ترکیه اعلام کرد.

وزارت دفاع ترکیه نیز در واکنش به این حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور در آنکارا، عملیات گسترده ای را علیه مواضع PKK در مناطق شمال اقلیم کردستان عراق از جمله متینا، خاکورک، قندیل، آمدیه، برادوست و گاره برگزار کرد.

علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه همچنین روز گذشته در اطلاعیه ای از بازداشت 20 تن با ظن همکاری یا عضویت در PKK در استانبول و کرکلارئلی خبر داد. او امروز سوم اکتبر هم در گزارشی از بازداشت نزدیک به 50 تن در 18 استان ترکیه خبر داد. با این حال خبرگزاری های کردستان ترکیه صبح امروز سوم اکتبر از بازداشت بیش از 90 نفر در بامداد امروز خبر دادند. 

از سوی دیگر ییلماز تونچ وزیر دادگستری ترکیه از آغاز تحقیقات قضائی گسترده درباره این حمله خبر داد. 

کد خبر 2761529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha