جسد اوزکان شاهین عامل حمله انتحاری آنکارا به خاک سپرده شد

سرویس ترکیه - اوزکان شاهین عضو PKK و کسی که خود را در مقابل ساختمان وزارت کشور منفجر کرده بود در اردیش وان به خاک سپرده شد.

به گزارش کردپرس، جسد اوزکان شاهین با نام سازمانی روژهات زیلان، عضو حزب کارگران کردستان  (PKK) که با انفجار خود در مقابل ساختمان وزارت کشور ترکیه در یکم اکتبر جان باخته بود، شبانه و در محاصره نیروهای امنیتی در اردیش وان (نام ترکی: ارجیش) به خاک سپرده شد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، ازوکان شاهین جسد اوزکان شاهین توسط نیروهای پلیس ربوده شد و به اردیش وان منتقل شد. او در محاصره نیروهای امنیتی با حضور اعضای خانواده اش در گورستان واقع در محله قره دوغان شبانه به خاک سپرده شد.

نیروهای پلیس با محاصره کل محله و گورستان اجازه ندادند تا کسی جز اعضای درجه یک خانواده او در خاک سپاری اش شرکت کنند. 

جسد اوزکان شاهین عامل حمله انتحاری آنکارا به خاک سپرده شد

لازم به ذکر است که پیش از آغاز مراسم بازگشایی مجلس ترکیه در ساعت 9 و سی دقیقه بامداد یکم اکتبر دو نفر با یک خودروی سبک مخصوص فروشندگان با رساندن خود به مقابل در ورودی ساختمان وزارت کشور ترکیه در نزدیکی میدان کیزیلای در مرکز شهر آنکارا اقدام به انفجار بمب کردند. در نتیجه این اقدام دو فرد حمله کننده جان باختند و دو تن از نیروهای پلیس حاضر در صحنه به صورت جزئی مجروح شدند.

پس از آن دفتر رسانه ای نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

دفتر رسانه ای HPG سپس تصاویری از دو فرد حمله کننده به وزارت کشور را منتشر کرد و در بیانیه ای هویت آنها را فاش کرد. HPG این افراد را حسن اوغوز با نام سازمانی اردال شاهین متولد مرسین، اصالتا اهل شرناخ؛ و اوزکان شاهین با نام سازمانی روژهات زیلان متولد وان معرفی کرد.

جسد اوزکان شاهین عامل حمله انتحاری آنکارا به خاک سپرده شد

بنا بر ادعای HPG ایلخان شاهین با نام سازمانی عگید وان برادر بزرگتر اوزکان شاهین نیز در سال 2011 در قندیل کشته شده است.

ساعاتی پس از انفجار بمب در مقابل ساختمان وزارت کشور ترکیه در مجاورت دایره پلیس امنیت و مجلس ترکیه در یکم اکتبر، پدر و مادر حسن اوغوز از مرسین راهی آنکارا شده و آزمایش DNA دادند. پس از شناسایی جسد اوغوز ، جسد به مرسین منتقل شد و در محاصره کامل نیروهای پلیس و بدون حضور پدر و مادرش در گورستانی در مرسین دفن شد.

جسد اوزکان شاهین عامل حمله انتحاری آنکارا به خاک سپرده شد

همچنین گفتنی است، مقامات ترکیه از جمله هاکان فیدان وزیر خارجه و یاشار گولر وزیر دفاع این کشور، روز گذشته در سخنانی مدعی شدند که دو عامل حمله انتحاری یکم اکتبر از مرز سوریه وارد خاک ترکیه شده اند. سخنانی که بلافاصله از سوی مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) تکذیب شد. کوبانی هدف از این سخنان را بهانه های جدید ترکیه برای حکلات جدید و گسترده به خاک کردستان سوریه دانست.

کد خبر 2761622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha