خواستار مشارکت نهادهای منطقه‌ای در فعالیت‌های محکومیت سکوت بین‌المللی در برابر حملات ترکیه هستیم

سرویس سوریه - جنبش جامعه دموکراتیک از نهادهای منطقه‌ای خواستار مشارکت در فعالیت‌های محکومیت سکوت بین‌المللی در برابر حملات دولت ترکیه شد.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) در بیانیه‌ای از نهادهای منطقه‌ای خواست تا در فعالیت‌های محکومیت سکوت بین‌المللی در برابر حملات دولت ترکیه مشارکت کنند.

در بیانیه TEV-DEM که در پایگاه اینترنتی خبرگزاری هاوار منتشر شد، درباره حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه آمده است: « تهدیدات و حملات دولت ترکیه با نزدیک شدن به بیست و پنجمین سالگرد دستیگری عبدالله اوجالان انجام می‌شود. آنها از سکوت برنامه‌ریزی شده بین‌المللی سوء استفاده کرده و حملات خود را بر خلاف میل مردم شمال و شرق سوریه افزایش داده اند.»

در ادامه بیانیه TEV-DEM آمده است: «دولت ترکیه در روز پنجشنبه دوباره به منطقه ما حمله کرد، زیرساخت های مناطق امن ما را هدف قرار داد و از همه روش های نظامی علیه جامعه و نهادهای ما استفاده کرد، نیروهای ارتش ترکیه مردم ما را می‌کشند، منطقه ما را تخریب می‌کنند، قتل‌عام می‌کنند و امنیت و ثبات منطقه را هدف قرار می‌دهند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: « ما به عنوان جنبش جامعه دموکراتیک از سازمان ملل متحد، شورای امنیت، اتحادیه اروپا، سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی می‌خواهیم که به وظایف و مسئولیت های اخلاقی خود عمل کنند و فوراً مداخله کنند و تصمیم بگیرند که حملات ارتش ترکیه را متوقف کنند. اگر حملات متوقف نشود، عواقب آن برای مردم منطقه خطرناک و فاجعه بار خواهد بود.»

در پایان بیانیه، TEV-DEM از تمامی مردم شمال و شرق سوریه، تمامی احزاب سیاسی میهنی، نهادهای جامعه مدنی، سازمان‌های زنان، جوانان و جنبش‌های فرهنگی می‌خواهیم به فعالیت‌های جمعی بپیوندند و سکوت سیاسی بین‌المللی در رابطه با حملات ارتش ترکیه علیه مردم ما را محکوم کنند.»

گفتنی است، پس ا حمله انتحاری دو عضو HPG شاخه نظامی PKK به ساختمان وزارت کشور ترکیه در یکم اکتبر، مقامات ترکیه از جمله هاکان فیدان وزیر خارجه و یاشار گولر ویر دفاع این کشور، با ادعای این که دو عضو HPG از مرزهای سوریه وارد خاک ترکیه شده اند، مدعی شدند که از این پس هر گونه حمله ترکیه به کردستان سوریه و عراق بر ترکیه مشروع و قانونی خواهد بود. 

مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) پس از این اظهارات از سوی مقامات ترکیه، با انتشار بیانیه ای سخنان آنها را تکذیب کرد. مظلوم کوبانی این ها را بهانه های دولت ترکیه برای حملات جدید به و گسترده به کردستان سوریه توصیف کرد. چیزی که در عمل نیز اتفاق افتاد. 

ترکیه در چند روز گذشته حملات گسترده ای را به کردستان سوریه، عراق و ترکیه ترتیب داده است. در کردستان ترکیه نزدیک به 200 شهروند به اتهام عضویت و رابطه با PKK بازداشت شده اند. بیش از 36 حمله به نقاطی در کرستان عراق صورت گرفته است و بیش از 40 منطقه در شمال کردستان سوریه بمباران شده است. در سوریه بسیاری از مناطق شهری و تاسیسات زیر ساختی شهری مانند نیروگاه های تولید برق و بیمارستان ها و دانشگاه ها بمباران شده اند. 

کد خبر 2761646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha