هشدار ائتلاف مبارزه با داعش به ترکیه

سرویس جهان- ائتلاف مبارزه با داعش در سوریه اعلام کرد حق دفاع در برابر تهدیدات جانی ترکیه را برای خود محفوظ می دارد.

به گزارش کردپرس، ائتلاف به رهبری آمریکا بعد از سرنگون شدن یک پهپاد ترکیه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه اعلام کرد در صورتی که نیروهای ائتلاف بار دیگر مورد تهدید ترکیه قرار گیرند به این تهدیدها پاسخ خواهند داد.

ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده ها و پهپادهای ترکیه در دو روز گذشته اهدافی را در نزدکی محل استقرار نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش، در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه هدف قرار داده و جان این نیروها را به خطر انداخته است.

ائتلاف تاکید کرده است با هر گونه حمله ای که ثبات این منطقه را مورد تهدید قرار دهد، امنیت نیروهای ائتلاف، شرکای آن در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه و غیرنظامیان را به انداخته و عملیات مبارزه با داعش را مختل کند، مخالف است.

ائتلاف تهدید کرده است در صورتی که ترکیه باز هم نیروهای ائتلاف را تهدید کند و امنیت آنها را در منطقه تحت کنترل کردها به خطر اندازد، این نیروها حق داع از خود در برابر حملات ترکیه را برای خود محفوظ می دارد.

 ترکیه در سه روز گذشته مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را مورد حمله هوایی شدید قرار داده است. ارتش آمریکا یکی از پهپادهای ترکیه را با استفاده از جنگنده اف 16 سرنگون کرده است.

ترکیه بعد از حمله انتحاری هفته گذشته در آنکارا- که شاخه نظامی پ.ک.ک آن را بر عهده گرفت- مناطق شمال عراق و شمال شرق سوریه را آماج حملات هوایی شدید قرار داده است. دهها تن بر اثر این حملات جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 2761658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha