حمله به تمام مواضع PKK و  YPG در سوریه و عراق حق قانونی ما است 

سرویس ترکیه - یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه حمله به تمام مواضع PKK و  YPG در سوریه و عراق را حق قانونی و مشروع ترکیه دانست.

به گزارش کردپرس، یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه در سخنانی با ادعای این که دو عامل حمله انتحاری یکم اکتبر آنکارا از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) بوده و از خاک سوریه به ترکیه آمده اند، اعلام کرد که از این پس حمله به مواضع این سازمان ها در خاک سوریه و عراق برای ترکیه قانونی و مشروع خواهد بود.

گولر در پستی در شبکه ایکس، تصاویری از حمله هوایی ارتش ترکیه به مواضع PKK در شمال اقلیم کردسان عراق به اشتراک گذاشت.

او گفت: «با بررسی های انجام شده توسط واحدهای ذیربط مشخص شد که این 2 تروریست عاملان حمله انتحاری یکم اکتبر) از اعضای PKK ،KCK ،PYD و  YPG بوده و از سوریه به خاک ترکیه آمده و این اقدام را انجام داده اند.»

وزیر دفاع ترکیه با لحنی تهدید آمیز گفت: «می خواهیم همه این را بدانند که تمامی مواضع و زیر ساخت ها و فعالیت‌های PKK ،KCK ،PYD و  YPG در سوریه و عراق از این پس هدف مشروع ما خواهند بود، همان‌گونه که تا امروز بوده است.»

او افزود: «تا زمانی که تروریست‌ها از این جغرافیا محو و نابود شوند، مبارزه ما با تروریسم با قاطعیت ادامه خواهد یافت.»

لازم به ذکر است که هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز همزمان با این اظهارات در سخنانی مشابه در یک کنفرانس خبری مدعی شد که دو عامل حمله انتحاری روز یکم اکتبر آنکارا از سوریه وارد خاک ترکیه شده اند. او به تمامی دولت ها و سازمان های ثالث هشدار داد که از رابطه با  PKK و YPG اجتناب کنند.

ساعاتی پس از این سخنان مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) با انتشار بیانیه ای سخنان مقامات ترکیه ای را تکذیب کرد و گفت که این ها همه بهانه های ترکیه برای حمله جدید و گسترده به خاک کردستان سوریه است.

همچنین گفتنی است مقامات ترکیه همیشه برای نام بردن از یک از سازمان های  PKK ،KCK ،PYD و  YPG نام همه آنها را در کنار هم آورده و ادعا می کنند که همه این سازمان ها در اصل یکی هستند. ادعایی که تا کنون بارها هم از سوی این سازمان ها و هم از سوی دولت های ذیربط در منطقه رد شده است.

کد خبر 2761619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha