حمله ترکیه به مواضع PKK در کردستان عراق در پاسخ به حمله انتحاری دیروز

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه در واکنش به حمله انتحاری یکم اکتبر حمله هوایی گسترده ای را به مواضع PKK در اقلیم کردستان عراق ترتیب داد.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه در واکنش به حمله انتحاری روز گذشته (یکم اکتبر) به ساختمان وزارت کشور در آنکارا، عملیات گسترده ای را علیه مواضع حزب کارگران کردستان (PKK) در مناطق شمال اقلیم کردستان عراق برگزار کرد.

بنا بر اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع ترکیه، این عملیات در ساعت 21 شامگاه یکم اکتبر صورت پذیرفت و در آن بیست هدف در مناطق متینا، خاکورک، قندیل و گاره بمباران هوایی شد. 

رسانه های کردستان ترکیه از جمله روژنیوز، از بمباران سنگین هوایی مناطق متینا، برادوست، بالکایتی، آمدیه و قندیل و روستاهای سرگیره و گوهرزه خبر دادند. 

لازم به ذکر است، پیش از آغاز مراسم بازگشایی مجلس ترکیه در ساعت 9 و سی دقیقه بامداد یکم اکتبر دو نفر با یک خودروی سبک مخصوص فروشندگان با رساندن خود به مقابل در ورودی ساختمان وزارت کشور ترکیه در نزدیکی میدان کیزیلای در مرکز شهر آنکارا اقدام به انفجار بمب کردند. در نتیجه این اقدام دو فرد حمله کننده جان باختند و دو تن از نیروهای پلیس حاضر در صحنه به صورت جزئی مجروح شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در افتتاحیه مجلس این اقدام را به اعضای جماعت فتو (فتح الله گولن) نسبت داد. 

با این حال ساعاتی بعد دفتر رسانه ای یگان های مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور ترکیه را بر عهده گرفت و هدف از آن را هشدار به دولت ترکیه اعلام کرد.

ییلماز تونچ ویر دادگستری ترکیه نیز از آغاز تحقیقات قضائی گسترده درباره این حمله خبر داد.

کد خبر 2761481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha