HPG  مسئولیت حمله انتحاری امروز به وزارت کشور ترکیه را بر عهده گرفت

سرویس ترکیه - HPG شاخه نظامی PKK با انتشار بیانیه ای کتبی مسئولیت حمله به ساختمان وزارت کشور ترکیه را بر عهده گرفت.

به گزارش کردپرس، دفتر رسانه ای یگان های مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای کتبی مسئولیت حمله انتحاری امروز به ساختمان وزارت کشور ترکیه را بر عهده گرفت و هدف از آن را هشدار به دولت ترکیه اعلام کرد.

دفتر رسانه ای HPG در این بیانیه که در پایگاه خبری فرات منتشر شد، مدعی شد که مسئولیت این اقدام بر عهده یکی از تیم های وابسته به این سازمان است. 

این بیانیه با موفقیت آمیز خواندن نتیجه این حمله انتحاری دولت ترکیه را متهم کرد که خسارت های وارده به ساختمان وزارت کشور را ناچیز شمرده و سعی در پنهان کاری در ابعاد ماجرا دارد.

سازمان HPG با ادعای این که قرار نبوده در این حمله خسارات بیشتری به بار بیاید و اگر HPG می خواست می توانست موجب خسارت های سنگین تری بشود، هدف از این حمله انتحاری را «دادن پیام هشدار به نهادهای مربوطه» توصیف کرد.

این بیانیه دولت ترکیه را متهم به «اقدامات غیر انسانی در زندان ها، اعمال سیاست انزوای اجباری علیه زندانیان سیاسی و کرد، نادیده گرفتن قوانین بین المللی و استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ علیه نیروهای PKK، و نقض حقوق بشر» کرد. 

دفتر رسانه ای HPG به دولت ترکیه هشدار داد: «اگر رژیم نژادپرست AKP-MHP به ارتکاب نسل کشی و  جنایات علیه مردم کردستان ادامه دهد، اقدامات مشروع برای تحقق عدالت انقلابی ادامه خواهد یافت.»

این سازمان در پایان بیانیه اعلام کرد که دو تن از اعضای این سازمان به نام های سازمانی روژهات زیلان و اردال شاهین مسئولیت این اقدام انتحاری را بر عهده داشته اند و افزود که به زودی هویت واقعی و دقیق این دو فرد را که به حمله انتحاری علیه وزارت کشور اقدام کرده اند، اعلام خواهد کرد.

HPG با اشاره به همزمانی این حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور ترکیه که در مجاورت مجلس این کشور قرار دارد، با روز بازگشایی مجلس ترکیه، اعلام کرد که این عملیات را به یاد هولیا دمیر با نام سازمانی اکسین موش یکی از فرماندهان این سازمان انجام داده است. در این بیانیه تصویری از هولیا دمیر نیز منتشر شد.


HPG  مسئولیت حمله انتحاری امروز به وزارت کشور ترکیه را بر عهده گرفت

لازم به ذکر است، پیش از آغاز مراسم بازگشایی مجلس ترکیه در ساعت 9 و سی دقیقه بامداد امروز دو نفر با یک خودروی سبک مخصوص فروشندگان به مقابل در ورودی ساختمان وزارت کشور ترکیه در نزدیکی میدان کیزیلای در مرکز شهر آنکارا رفته و اقدام به انفجار بمب کردند. در نتیجه این اقدام دو تن از نیروهای پلیس حاضر در صحنه به صورت جزئی مجروح شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در سخنرانی خود در افتتاحیه مجلس این اقدام را به اعضای جماعت فتو (فتح الله گولن) نسبت داد.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز این اقدام تروریستی را محکوم کرد

نعمان کورتولموش رئیس مجلس ترکیه نیز اقدام تروریستی امروز را معنادار توصیف کرد.

کد خبر 2761458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha