وزیر کشور، رئیس میت و شهردار آنکارا به دیدن مجروحان حمله انتحاری امروز رفتند

سرویس ترکیه - علی یرلی کایا وزیر کشور، ابراهیم کالین رئیس میت و منصور یاواش شهردار آنکارا به دیدار مجروحان حمله انتحاری امروز رفتند.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه و ابراهیم کالین رئیس سازمان اطلاعات (میت) به دیدار دو افسر پلیسی رفتند که در حمله انتحاری امروز صبح در مقابل وزارت کشور مجروح شده بودند. منصور یاواش شهردار محبوب کلان شهر آنکارا نیز در اقدامی جداگانه از دو مجروح این حادثه دیدار کرد.

به نوشته جمهوریت، علی یرلی کایا پس از دیدار با مجروحان حادثه که در بیمارستان ابن سینای آنکارا بستری شده اند، گفت: «این اقدام تروریستی با مداحله به موقع ارکان قاراتاش و علی رئیس دمیرل و همکارانشان خنثی شد. برادرم ارکان کمی مجروح شده است. برای او آرزوی سلامتی دارم.»

او درباره دیگر مجروح این حادثه نیز گفت: «برادرمان علی تازه هوشیاری خود را به دست آورده و و وارد بخش مراقبت های ویژه شده است.»

وزیر کشور، رئیس میت و شهردار آنکارا به دیدن مجروحان حمله انتحاری امروز رفتند

از سوی دیگر منصور یاواش شهردار آنکارا و عضو ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) نیز به دیدار این دو افسر پلیس مجروح رفت. منصور یاواش این روزها در حال آماده شدن برای شرکت در انتخابات شهرداری ها است که قرار است در ماه مارس آتی برگزار شود.

منصور یاواش همچنین ساعاتی پیش با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس اقدام تروریستی در مقابل وزارت کشور را محکوم کرد و با علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه اعلام همدردی کرد.

لازم به ذکر است، پیش از آغاز مراسم بازگشایی مجلس ترکیه در ساعت 9 و سی دقیقه بامداد امروز دو نفر با یک خودروی سبک مخصوص فروشندگان به مقابل در ورودی ساختمان وزارت کشور ترکیه در نزدیکی میدان کیزیلای در مرکز شهر آنکارا رفته و اقدام به انفجار بمب کردند. در نتیجه این اقدام دو تن از نیروهای پلیس حاضر در صحنه به صورت جزئی مجروح شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در سخنرانی خود در افتتاحیه مجلس این اقدام را به اعضای جماعت فتو (فتح الله گولن) نسبت داد.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز این اقدام تروریستی را محکوم کرد. 

نعمان کورتولموش رئیس مجلس ترکیه نیز اقدام تروریستی امروز را معنادار توصیف کرد.

کد خبر 2761451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha