حمله امروز به وزارت کشور تصادفی نیست و معنادار است

سرویس ترکیه - رئیس مجلس ترکیه همزمانی حمله انتحاری را با بازگشایی مجلس این کشور معنادار توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ترکیه با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به حمله انتحاری امروز به ساختمان وزارت کشور با نیروهای امنیتی اعلام همبستگی کرد.

کورتولموش در پیام خود نوشت: «بار دیگر حمایت همیشگی مان از نهادها و نیروهای امنیتی ترکیه اعلام می کنیم که قاطعانه برای از میان برداشتن تروریست‌ها و قدرت‌های حامی آنها تلاش می‌کنند. ملت و دولت ما به خائنان فرصت نخواهد داد و با اتحاد و همبستگی به مبارزه خود ادامه خواهد داد.»

کورتولموش همچنین در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه دور جدید فعالیت های مجلس ترکیه گفت: «ترکیه و مجلس هرگز و به هیچ وجه تسلیم تروریسم نخواهند شد.»

حمله امروز به وزارت کشور تصادفی نیست و معنادار است

او حمله انتحاری امروز را که ساعاتی پیش از بازگشایی مجلس ترکیه رخ داد معنا دار توصیف کرد و گفت: «بدون تردید، حمله تروریستی در آنکارا در تاریخ اول اکتبر تصادفی نیست، تعمدی و معنادار است.»

رئیس مجلس ترکیه افزود: «مجلس ترکیه محل مباحثه در خصوص تدوین قانون اساسی جدید است و رهبری این روند را بر عهده خواهد داشت.»

لازم به ذکر است، پیش از آغاز مراسم بازگشایی مجلس ترکیه در ساعت 9 و سی دقیقه بامداد امروز دو نفر با یک خودروی سبک مخصوص فروشندگان به مقابل در ورودی ساختمان وزارت کشور ترکیه در نزدیکی میدان کیزیلای در مرکز شهر آنکارا رفته و اقدام به انفجار بمب کردند. در نتیجه این اقدام دو تن از نیروهای پلیس حاضر در صحنه به صورت جزئی مجروح شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در سخنرانی خود در افتتاحیه مجلس این اقدام را به اعضای جماعت فتو (فتح الله گولن) نسبت داد.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز این اقدام تروریستی را محکوم کرد. 

کد خبر 2761449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha