سقوط ارزش لیر در سایه سقوط پهپاد ترکیه از سوی آمریکا

سرویس ترکیه - پس از این که آمریکا یک پهپهد بمب افکن ترکیه را در نزدیکی پایگاه نظمی خود در سوریه ساقط کرد، نرخ دلار در ترکیه به بلاترین سطح خود در ماه های اخیر رسید.

به گزارش کردپرس، پس از اینکه آمریکا اعلام کرد یک پهپاد ترکیه را در سوریه ساقط کرده است، رکورد جدیدی در نرخ دلار در ترکیه به ثبت رسید. نرخ دلار  با بیش از 0.5 درصد افزایش به 27.76 لیر رسید.

نرخ دلار در ترکیه در ماه گذشته بیش از 3 درصد افزایش داشته است. صبح امروز نرخ یورو نیز به 29.27 لیر رسید.

کارشناسان اقتصادی کاهش ارزش لیر و افزایش قیمت دلار در ترکیه را ناشی از سرنگونی پهپاد ترکیه در سوریه توسط آمریکا می دانند.

این اتفاق پس از آن افتاد که ترکیه حمله به مواضع یگان های مدافع خلق (YPG) در سوریه را حق مشروع و قانونی خود اعلام کرد و حملات گسترده ای را علیه زیر ساخت های شمال و شرق سوریه به راه انداخت.

سقوط ارزش لیر در سایه سقوط پهپاد ترکیه از سوی آمریکا

در حالی که روز گذشته ترکیه شماری از مناطق حساس در کردستان سوریه را مورد هدف قرار داد و بمباران کرد، آمریکا که پایگاهی در این منطقه دارد، یک پهپاد ترکیه را با F-16 به دلیل نزدیک بودن به پایگاه نظامی خود سرنگون کرد. 

در بیانیه پنتاگون اعلام شد که این پهپاد به دلیل نزدیک شدن به محل حضور نظامیان آمریکایی در فاصله کمتر از 300 متر و پس از تماس های مکرر نیروهای آمریکایی با نظامیان ترکیه ای برای هشدار به آنها سرنگون شده است.

کد خبر 2761689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha