احتمال افزایش تنش آمریکا با ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- تحلیلگران موسسه بنیاد دفاع از دموکراسی ها بر این باورند احتمال تشدید تنش میان ترکیه و آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، بعد از سرنگون شدن پهپاد ترکیه توسط جنگنده آمریکایی بیشتر شده است.

به گزارش کردپرس، سرنگون شدن یک فروند پهپاد ترکیه توسط جنگنده اف 16 آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه واکنش های زیادی به همراه داشته است.

مقامات آمریکایی این حادثه را ناشی از تلاش نیروهای آمریکایی برای دفاع از خود در برابر نزدیک شدن بیش از حد پهپادهای ترکیه به محل استقرار این نیروها عنوان کرده اند.

دو تحلیلگر مرکز بنیاد دفاع از دموکراسی ها در آمریکا، این اتفاق را نشانه ناامید شدن آمریکا از بی نتیجه بودن درخواست های مکرر این کشور از ترکیه برای جلوگیری از تشدید تنش در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه می دانند.

سینان جدی، تحلیلگر این مرکز با اشاره به این که نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردهای سوریه نقش حیاتی در مبارزه ائتلاف با داعش در سوریه دارند، حملات ترکیه به نیروهای کرد سوریه را مانع جدی در برابر ادامه این عملیات و شکست نهایی داعش دانسته است.

او اقدام آمریکا به سرنگونی پهپاد نظامی ترکیه را نتیجه ناامیدی ایالات متحده از تهدیدهای مکرر ترکیه علیه نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه دانست. سینان جدی استفاده از ابزار نظامی توسط آمریکا علیه ترکیه را نشانه عزم آمریکا برای دفاع از نیروهایش در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه عنوان کرد.

برادلی بومن، مدیر مرکز قدرت نظامی و سیاسی بنیاد دفاع از دموکراسی ها نیز هشدار داد اگر ترکیه به درخواست های آمریکا نسبت به حفظ جان سربازان این کشور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه اهتمام نورزد، آنکارا باید انتظار حملات بیشتری از سوی ارتش آمریکا را داشته باشد.

کد خبر 2761672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha