دو کشته و 112 بازداشتی در عملیات علیه PKK در ترکیه

سرویس ترکیه - پس از حمله انتحاری به وزارت کشور 112 تن بازداشت شده اند که اکثر افراد بازداشتی را پناهجویان کرد سوری تشکیل می دهند.

به گزارش کردپرس، در ادامه عملیات گسترده در سراسر کشور، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه از بازداشت 37 نفر دیگر به اتهام رابطه با PKK خبر داد. به این ترتیب تنها در طی سه روز شمار بازداشتی ها به 112 نفر رسید. وزارت کشور ترکیه همچنین مدعی کشته شدن دو تن از اعضای PKK شد که قصد داشتند از مرز آگری بگریزند.

پس از حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور ترکیه که منجر به کشته شدن دو تن از اعضای PKK  و مجروح شدن دو پلیس حاضر در صحنه شد، وزارت کشور ترکیه عملیات گسترده ای را علیه اعضای PKK و طرفداران آنها در سراسر ترکیه آغاز کرد.

در این عملیات در روز دم اکتبر، دست کم 20 تن از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، اعضای کنگره دموکراتیک خلق ها (HDK) و فعالان سیاسی و اجتماعی در استانبول و کرکلارئلی بازداشت شدند.

وزیر کشور ترکیه روز سوم اکتبر نیز اعلام کرد که در عملیات انجام شده در 16 استان، 55 نفر بازداشت شده اند. بنا بر اطلاعیه وزارت کشور مرکز این عملیات در اورفا بوده و شامل استان های ماردین، دیاربکر، غازی آنتپ، مرسین، شرناخ، استانبول، بورسا، باتمان، دنیزلی، آدانا، قیصریه، آنتالیا، قونیه، اسپارتا و قوجائلی می‌شود. خبرگزاری مزوپوتامیا به نقل از منابع محلی اعلام کرد که اکثر افراد بازداشت شده را پناهندگان سوری تشکیل می دهند.

علی یرلی کایا امروز نیز با انتشار اطلاعیه ای از بازداشت 37 تن در استان های استانبول، وان، اورفا، الازیغ، دوزجه، دیاربکر، بورسا، ادیرنه، کرکلارئلی، کیلیس، ایغدیر، ختای، آدانا، مرعش و دنیزلی خبر داد. او همچنین از کشته شدن دو تن از اعضای PKK خبر داد که قصد خارج شدن مرزهای آگری را داشتند.

دو کشته و 112 بازداشتی در عملیات علیه PKK در ترکیه

لازم به ذکر است که پیش از آغاز مراسم بازگشایی مجلس ترکیه در ساعت 9 و سی دقیقه بامداد یکم اکتبر دو نفر با یک خودروی سبک مخصوص فروشندگان با رساندن خود به مقابل در ورودی ساختمان وزارت کشور ترکیه در نزدیکی میدان کیزیلای در مرکز شهر آنکارا اقدام به انفجار بمب کردند. در نتیجه این اقدام دو فرد حمله کننده جان باختند و دو تن از نیروهای پلیس حاضر در صحنه به صورت جزئی مجروح شدند.

ساعاتی بعد از حمله دفتر رسانه ای نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور ترکیه را بر عهده گرفت و هدف از آن را هشدار به دولت ترکیه اعلام کرد.

کد خبر 2761573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha