بازداشت 20 تن از اعضای HDP در ارتباط با PKK

سرویس ترکیه - در عملیات بامدادی شاخه ضد ترور پلیس ترکیه 20 تن از اعضای HDP به اتهام عضویت یا همکاری با PKK بازداشت شدند.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه در اطلاعیه ای که در شبکه ایکس منتشر شد، از بازداشت 20 نفر با اتهام عضویت یا همکاری با حزب کارگران کردستان (PKK) در استانبول خبر داد. در میان این افراد نام برخی از اعضای ارشد حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) وجود دارد.

بنا بر اطلاعیه ای منتشر شده از سوی وزیر کشور ترکیه، نیروهای پلیس شاخه ضد ترور (TEM) در ساعات اولیه بامداد امروز برای بازداشت 26 تن از مظنونان به همکاری با PKK قدام کردند. در این عملیات 20 تن از افراد لیست در استانبول و کرکلارئلی بازداشت شده و جستجو برای یافتن 6 تن دیگر ادامه دارد.

وزارت کشور اعلام کرد که این افراد اعضای گروهی بودند که برای کمک به اعضای PKK برای خروج از کشور یا پناه دادن به برخی از اعضای این سازمان فعالیت می کردند.

بنا بر گزارشی که از سوی خبرگزاری مزوپوتامیا منتشر شد، امید اوزبر عضو مجمع عمومی کنگره دموکراتیک خلق ها (HDK) (اتاق فکر HDP)، چنگیز توپ باشلی عضو شورای تصمیم گیری HDP، قدریه دوغان رئیس مشترک انجمن های علویان دموکراتیک (DAD)، ایوب سوباشی رئیس مشترک انجمن مطالعات کردی، اویا آیتکین رئیس مشترک HDP شاخه پندیک،  چتین اصلان بوغا و مسعود فرات مدیران استانی HDP، خلیل آکسو، رئیس مشترک HDP شاخه آتاشهیر، و غنچه یانگوز رئیس مشترک HDP شاخه باکرکوی، همچنین شهروندانی به نام محمت آغ چیچک، بولنت ییلدیریم، زینل آزادی، فکریه ساری گل، برجو دمیر، بهیه دمیر، فتحیه کیزماک، حسین آوراس، باران سمبل، اوکتای اوکشال و بهیه دومان در این عملیات بازداشت شدند.

کد خبر 2761488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha