جسد ایوب چلیک سه سال پس از کشته شدن تحویل خانواده اش شد

سرویس ترکیه - استخوان های ایوب چلیک عضو HPG سه سال پس از کشته شدن به خانواده اش تحویل داده شد.

به گزارش کردپرس، استخوان های ایوب چلیک با نام سازمانی دمهات جیلو عضو نیروهای مدافع خلق (HPG) که به همراه 5 تن از دوستانش در حمله هوایی به شهر سیرت در سال 2020 جان خود را از دست داده بود، پس از 3 سال در حالی که تنها استخوان های آن باقی مانده بود، به خانواده اش داده شد. 

این در حالی است که به نوشته مزوپوتامیا، پس از کشته شدن این 5 عضو HPG در همان سال 2020 نمونه خون از سوی خانواده های آنها برای تشخیص هویت اجساد داده شد و نتیجه آن نیز مشخص شد، با این حال این موضوع به خانواده چلیک اطلاع داده نشد و جسد چلیک بدون اطلاع به خانواده اش در گورستان بی کسان سیرت به خاک سپرده شد.

خانواده چلیک توانستند پس از سه سال با ارائه نتایج آزمایش های DNA به گورستان بی کسان سیرت رفته و جسد فرزند خود را برای خاکسپاری در زادگاه خودش بیرون بیاورند. 

خانواده چلیک در طول مسیر چند بار از سوی نظامیان متوقف شدند. او در نهایت بدون این که کسی اجازه حضور در مراسم خاکسپاری اش را داشته باشد، با حضور اعضای خانواده خود، در گورستان ینی کوی در منطقه رزان آمد (دیاربکر) به خاک سپرده شد.

گفتنی همزمان با ایوب چلیک یکی دیگر از 5 نفر همراه دیگر او که در بمباران 2020 سیرت جان باخته بودند، به نام  ییلماز اوزون با نام سازمانی تولهیدان تکمان در یک جعبه به خانواده اش تحویل داده شد.

کد خبر 2760300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha