خاکسپاری استخوان های بهار 7 سال پس از کشته شدن

سرویس ترکیه - باقی مانده جسد یک عضو YPS پس از 7 سال به خانواده او تحویل داده شد.

به گزارش کردپرس، استخوان های بهار گوک تکین (رُزا) عضو YPS که در زمان منع آمد و شد در سال 2016 در درگیری های منطقه نصیبین ماردین جان خود را از دست داده بود، 7 سال بعد به خانواده اش داده شد.

بنا بر گزارش روزنامه ینی یاشام، خانواده بهار که در فرقین (سیلوان) دیاربکر زندگی می کنند، سه بار برای گرفتن جسد او به دادسرای نصیبین رفتند. آنها همچنین برای دادن تست های DNA به بیمارستان دولتی نصیبین مراجعه کرده بودند. با این حال 7 سال تمام منتظر تحویل گرفتن جسد فرزند خود ماندند.

مقامات قضائی 7 سال پس از کشته شدن بهار، هفته گذشته به خانواده بهار اعلام کردند که نتایج تست DNA ی اعضای خانواده با یک جسد که در قبرستانی در یک روستای دور افتاده از توابع رزان (باغلار) در دیاربکر است، هماهنگی دارد. با این حال به دلیل تکمیل نشدن مراحل اداری هفته پیش نیز جسد به خانواده داده نشد.

خانواده بهار، دو روز پیش با رفتن به رزان موفق شدند باقی مانده جسد فرزند خود را تحویل گرفته و او را برای خاکسپاری به روستای خودشان ببرند.

در این مراسم خانواده های عضو انجمن همبستگی و همیاری خانواده های جان باختگان مهد فرهنگ  (MEBYA-DER) خانواده بهار را همراهی کردند. 

محمت امین قلیچ، رئیس MEBYA-DER در سخنانی کوتاه در مراسم خاکسپاری بهار گفت: روندهای درگیری به دلیل وجود مسئله کرد باعث شده تا جوانان جان خود را از دست بدهند و اعضای این انجمن تا زمان حل این مسئله به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 2763500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha