در جریان حمله پلیس به محله ای در نصیبین یک زن عضو HPG خودکشی کرد

سرویس ترکیه - روز گذشته در جریان حمله پلیس به محله ای در نصبین ماردین یک نفر جان باخت و 8 نفر از جمله یک سیاستمدار کرد بازداشت شدند.

به گزارش کردپرس، نیروهای پلیس ترکیه به خانه‌ای در خیابان ساکاریا در شهرستان نصیبین ماردین حمله کردند که بر اثر آن یک شهروند جان خود را از دست داد. وزارت کشور ترکیه پس از انتشار این خبر در اطلاعیه ای مدعی شد که درگیری از سوی افراد محله آغاز شده است.

بنا بر گزارش مزپوتامیا، پلیس روز گذشته با محاصره محله صلاح الدین ایوبی در شهرستان نصیبین در استان ماردین، شماری از افراد را مجروح و بازداشت کرد. در جریان این حمله، پس از تیراندازی صدای انفجار نیز شنیده شد.

در این درگیری فردی که از هویت او خبری در دست نیست و ظاهراً یکی از اعضای نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK، بوده است، جان خود را از دست داد. 

پلیس با حمله به خانه های مختلف در این محله، بدیعه آدی گزل، جلال اوغوز و همسرش ادیبه اوغوز،  پسر و دختر این خانواده جهان و حلیمه اوغوز، به علاوه فردی که اطلاعی از هویت او در دست نیست و رمزیه بیهان رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP) را نیز بازداشت کرد. نیروهای پلیس بازداشتی ها را به اداره امنیت (پلیس) استان ماردین منتقل کردند. 

وزارت کشور ترکیه پس از این حوادث با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که نیروهای پلیس پس از دیدن رفتارهای مشکوک یک زن به خانه ای که این زن به آن رفته بود، مراجعه کردند و می خواستند اطلاعاتی درباره هویت او به دست بیاورند که مورد حمله با سلاح قرار گرفتند. 

با این حال منابع محلی مدعی هستند که پیش از مراجعه پلیس در محله صدای انفجار و تیراندازی نبوده است. پلیس عملیات ویژه در خانه را شکسته است. همچنین تحرکات نیروهای پلیس ضد ترور از سه روز قبل در محله آغاز شده بوده است. همچنین ادعا شده است که در جریان ورود پلیس به خانه زنی که گفته می شود عضو HPG بوده، به زندگی خود پایان داده است.

می توانید این خبر را هم ببینید:

در حمله پلیس به محله ای در ماردین، یک نفر از اعضای HPG کشته شد

کد خبر 2758775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha