پرداخت ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن کردستان/۴۲۷۳ واحد مسکن ملی عقد قرارداد شد

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: در سال ۱۴۰۱ سهم پرداخت تسهیلات توسط بانک مسکن به شهروندان کردستانی ۳۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش کرد پرس، امید راستبین در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: میانگین سرانه سپرده در بانک های کشور ۵۴ میلیون تومان بوده که این رقم در بانک های کردستان ۲۸ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه میانگین تسهیلات پرداختی در بانک های کشور ۳۲ میلیون تومان بوده و این رقم در بانک های کردستان ۲۱ میلیون تومان است، افزود: این در حالی است که ۶۱ درصد منابع مالی بانک های کشور در بحث تسهیلات استفاده می شود اما این رقم در بانک های کردستان تنها ۶ دهم درصد است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان اظهار کرد: در مجموع در سال گذشته ۴۱۲ هزار میلیارد ریال منابع مالی در بنک های کردستان بوده که سهم بانک مسکن از این رقم ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

راستبین ادامه داد: در مجموع ۴۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک های کردستان در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده که سهم بانک مسکن از این رقم ۳۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: همچنین در ۴ ماهه گذشته از سال جاری نیز ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مختلف در قالب ۲ هزار فقره پرونده به مشتریان بانک مسکن پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان بیان کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز ۴ هزار و ۲۷۳ مورد عقد قرارداد به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال صورت گرفته که با توجه به پیشرفت فیزیکی واحدها، تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب سازندگان واریز شده است.

راستبین گفت: همچنین در بحث مسکن روستایی نیز برای ۲۵۵ واحد به مبلغ ۴۴۳ میلیارد ریال عقد قرارداد صورت گرفته که از این مبلغ تا کنون حدود ۱۷۰ میلیارد ریال آن به حساب سازندگان واریز شده است.

کد خبر 2759218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha