ایلام به ۲۰۰ کیلومتر راه آهن نیاز دارد / توسعه راه‌ها و مسأله ایمنی

سرویس ایلام - وزیر راه و شهرسازی که برای چند افتتاح و بازدید از زیرساخت‌های در حال ساخت اربعین به استان سفر کرده است، عنوان کرد: ایلام به ۲۰۰ کیلومتر راه آهن نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مهرداد بذرپاش در نشست بررسی امکانات و تسهیلات ویژه اربعین، یکی از سیاست‌های مهم دولت را خروج استان ها از بن بست های ریلی عنوان کرد و افزود: برای این کار منابع لازم از طریق ماده ۵۶ برای اتصال ایلام به شبکه ریلی در اختیار قرار می‌گیرد، در مجموع استان ایلام نیازمند ۲۰۰ کیلومتر خط ریلی است، مطالبه رهبر فرزانه انقلاب و ریاست محترم جمهور از وزارت راه و شهرسازی نیز اتصال این جمله استان‌ها به شبکه ریلی است.

وی اظهار کرد: محور ایلام-مهران شاهراه اصلی اربعین است، در راستای توسعه و تکمیل راه‌ها وظیفه داریم و ذره‌ای هم کم نخواهیم گذاشت.

بذرپاش با بیان اینکه در طی حدود دو سال از استقرار دولت در استان، تحولات خوبی در حوزه راه‌ها را شاهد هستیم گفت: در کنار توسعه بطور همزمان باید ایمنی راه‌ها هم مدنظر قرار گیرد.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در ادامه نیز با اشاره به دو تونل شماره یک و دو اربعین محور ایلام مهران نیز گفت: کار تونل شماره دوم به اتمام رسیده و شرایط برای عبور خودروها از تونل شماره یک نیز امکانپذیر خواهد شد. مابقی عملیات لاینینگ تونل شماره یک نیز انجام خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بطور همزمان تکمیل پل‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و پل ریزشی ماربره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید با تلاش و کوشش در طی مدت باقی مانده تا حضور زائران در استان در جهت تکمیل و توسعه راه‌های اربعین تلاش کرد تا زائران با آسایش بیشتری مسیر را طی کنند.

وی با اشاره به توسعه پارکینگ بزرگ اربعین نیز گفت: با تدبیر استاندار ایلام ظرفیت پارکینگ اربعین در فاز ۲ به میزان ۲۵ هکتار افزایش پیدا کرده که در راستای ورود خودروهای شخصی به مهران کارساز است.

بذرپاش همچنین در خصوص درخواست نماینده حوزه انتخابیه دهلران در خصوص راه‌اندازی فرودگاه آبدانان نیز با توجه به تأمین اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و تجهیز فرودگاه آبدانان به سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها دستورات لازم را در راستای صدور مجوز لازم و تأمین تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی این فرودگاه صادر کرد.

کد خبر 2759350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha