بازارچه های مرزی ظرفیت ایجاد اشتغال در کردستان را دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: مرز و بازارچه های مرزی استان ظرفیت ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری را دارند بنابراین از این توانمندی باید نهایت بهره را گرفت.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علی نوری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل گمرکات استان کردستان، گفت: عدم مدیریت یکپارچه و تعدد مدیریت در مرز یکی از مشکلات اساسی در کل کشور و استان کردستان است بنابراین همه باید با یک کار منسجم و جهادی تلاش کنیم یک مدیریت یکپارچه و واحد در مرز ایجاد شود.

وی به مشکلات و معضلاتی که در کردستان وجود دارد اشاره کرد و افزود: در این استان آمار بیکاری در سطح بالایی قرار دارد بنابراین باید از همه ظرفیت ها به ویژه توانمندی مرز و بازارچه های مرزی برای ایجاد اشتغال و رفع این معضل بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: کردستان در مسیر اصلی کریدور شرق به غرب کشور قرار دارد و می توان از این ظرفیت برای تامین کالای اساسی کشور استفاده کرد.

نوری ادامه داد: مشکلات ساختاری و زیربنایی زیادی مانند جاده دسترسی نامطلوب، نامناسب بودن ساختمان اداری گمرک و نبود دستگاه ایکس ری در پایانه مرزی باشماق وجود دارد که انتظار می رود مسئولان و دستگاه‌های مرتبط نسبت به رفع این مشکلات گام بردارند.

وی یادآور شد: ساماندهی منابع درآمدی مرز هم یکی از مشکلات اساسی است که باید اصلاح شود به طوری که درآمد حاصل از مرز برای مرزنشینان و برای عمران و آبادانی همان منطقه هزینه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: از همه ظرفیت های مجموعه استانداری و فرمانداری برای رفع مشکلات مرز و مرزنشینان استفاده خواهم کرد و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحولی اساسی در مرز باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات خلیل حیدری ناظر سابق گمرکات کردستان قدردانی و فرامرز امیدی به عنوان سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان معرفی شد.

کد خبر 2759365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha