انتقال 11 جنازه متعلق به نظامیان کشته شده در زاپ؛ HPG اما مدعی کشته شدن 32 تن شد 

سرویس ترکیه - تنها در 5 روز گذشته 11 جنازه متعلق به نظامیان ترکیه ای کشته شده در زاپ به حکاری آورده شده است؛ این در حالی است که HPG مدعی کشته شدن 32 تن از نظامیان ترکیه شده است.

به گزارش کردپرس، در حالی که حملات دولت ترکیه به مناطق زاپ، آواشین و متینا در منطقه اقلیم کردستان عراق به شدت ادامه دارد، تلفات جانی ارتش این کشور روز به روز در حال افزایش است. 

وزارت دفاع ترکیه در اطلاعیه های خود از کشته شدن 7 نیروی نظامی خود در 2 روز گذشته خبر داد. با این حال در بیانیه منتشر شده از سوی مرکز رسانه ای HPG که روز گذشته منتشر شد، این سازمان مدعی کشته شدن 32 نیروی نظامی ترکیه در درگیری های اقلیم کردستان عراق شد.

از سوی دیگر رسانه های محلی کردستان ترکیه از جمله مزوپوتامیا، مدعی دیده شدن انتقال جسد 11 نظامی کشته شده به حکاری شدند.

اسامی نظامی کشته شده که از سوی دولت ترکیه تایید شده اند نشان می دهد که همه آنها نیروهای پیاده نظام هستند و بین 26 تا 30 سال دارند.

اردال ار، روزنامه نگار کرد تبعیدی شب گذشته در کانال یوتیوب خود با تاییذ خبر HPG مدعی شد که شمار نظامیان کشته شده ترکیه در زاب بسیار بیش از شماری است که دولت ترکیه آن را اعلام می کند. ار مدعی شد که این افراد در هنگام استخدام قراردادی را امضا کرده اند که در صورت عدم صلاحدید دولت ترکیه خانواده های آنها نباید خبر کشته شدن آنها را رسانه ای کنند. به این ترتیب دولت ترکیه سعی در پنهان کردن شمار تلفات جنگی خود در کردستان عراق، سوریه و ترکیه را دارد.

کد خبر 2759372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha