۱۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان کردستان آزاد شدند

مدیرکل زندان های کردستان گفت: با حمایت رئیس بنیاد مستضعفان کشور زمینه آزادی ۱۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان با مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال فراهم شد.

به گزارش کرد پرس، مجتبی محمدی در مراسم آزادی زندانیان استان در زندان مرکزی سنندج، گفت: در سفری که رئیس بنیاد مستضعفان کشور به استان داشت، وعده آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مطرح شد و با تلاش هایی که صورت گرفت خوشبختانه زمینه آزادی ۱۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان با مساعدت بنیاد مستضعفان، حمایت های رییس کل دادگستری استان، ستاد دیه کشور و خیرین استان با مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال فراهم شد.

وی افزود: با این مساعدت ها ۵ نفر از محکومان قصاص و ۱۴۰ زندانی جرایم غیر عمد آزاد می شوند.

استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز یکی از بهترین روزهایی است که ما در استان توفیق آن را داریم که زمینه آزادی ۱۴۵ زندانی در استان فراهم شده است.

اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: پس از آزادی عناصر مفیدی برای جامعه باشند و خیرینی که برای آزادی آنها تلاش کرده اند را فراموش نکنند.

رئیس مرکز تحول قوه قضائیه و مدیر امور مشاوران قوه قضاییه نیز در این مراسم، بیان کرد: گاهی خداوند متعال فرصت بی نظیری در زندگی انسان ها قرار می دهد که شاید بهانه آن تلخ باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: هر انسانی در زندگی خود یک شب عاشورا دارد که زندانیانی که امروز آزاد می شوند یک فرصت جدید در زندگی آنها میسر شده است که باید از این نعمت به بهترین نحو بهره گیرند.

وی گفت: امیدواریم دولتمردان در دولت سیزدهم از مدیرکل و مجموعه زندان های استان حمایت ویژه ای کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم همچنین از خدمات پسندیده رئیس سابق زندان مرکزی سنندج تقدیر به عمل آمد و عباس بهمنی به عنوان رئیس جدید زندان مرکزی سنندج معرفی شد.

کد خبر 2759437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha