حمایت از واحدهای دانش بنیان اولویت صمت/۴۲ درصد اقتصاد کردستان به حوزه صنعت وابسته است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به شعار سال که مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و تاکید هر ساله مقام معظم رهبری بر تولید، حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان و توسعه این واحدها از اولویت های این سازمان است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر ۴۲.۵ درصد از اقتصاد استان وابسته به حوزه صنعت، معدن و تجارت است و سرمایه گذاری در این حوزه ها توانسته اشتغال زایی مناسبی را در استان ایجاد کند.

وی به اشتغال ۲۳۵ هزار نفری در کردستان در حوزه های صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: میزان اشتغال زایی بخش صنعت در کردستان ۲۰ هزار و ۱۵۸ نفر، بخش معدن ۵ هزار و ۸۲ نفر و در حوزه تجارت نیز بیش از ۲۰۹ هزار و ۹۷۵ نفر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه امسال در شعار سال عنوان رشد تولید اضافه شده، اظهار کرد: همین مسئله نشان از اهمیت تولید دارد و برنامه ریزی علمی و متناسب با شرایط موجود در بخش تولید ضروری است.

خلیقی با عنوان اینکه در حال حاضر ۳۸ واحد تولیدی دانش بنیان در پارک علم و فناوری مستقر شده است، ادامه داد: امسال ۳ واحد به واحدهای صنعتی دانش بنیان استان اضافه شده است.

وی به طرح های پیشران در دست اجرای این اداره کل نیز اشاره کرد و یادآور شد: زنجیره فولاد بیجار و قروه، پتروشیمی بعثت بیجار، طلای سقز و فعالسازی معدن فرومنگنز قروه از طرح های پیشران استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با اجرای این طرح ها که برای بهره برداری از آنها ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و زمینه ایجاد ۶ هزار و ۱۰۰ شغل فراهم می شود.

خلیقی گفت: بر اساس پایش واحدهای تولیدی و صنعتی استان از مجموع هزار و ۲۷ واحد صنعتی استان ۶۵ درصد یعنی ۶۶۹ واحد فعال است که ۱۹۹ مورد آن نیمه فعال و بقیه هم قابلیت احیا دارند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری ۲۶ واحد از واحدهای راکد به چرخه فعالیت بازگردانده شده است.

کد خبر 2759439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha