۷۲ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی سقز فعال هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر در سطح شهرک های صنعتی شهرستان سقز ۱۳۰ واحد صنعتی وجود دارد که ۷۲ مورد فعال ۴۰ مورد نیمه فعال و بقیه غیر فعال هستند.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در دویستمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که به شهرستان سقز اختصاص داده شده بود، گفت: تاکنون ۲۰۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان برگزار شده که ۳ هزار و ۱۷ مصوبه در آنها صادر و ۷۵ درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: تا بیش از برگزاری این جلسه ۳ هزار و ۱۷ مصوبه در راستای رفع مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی استان صادر شده که از این تعداد هزار و ۷۱۹ مصوبه اجرایی و ۲۸ درصد مصوبات نیز در دست اجر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در سال مهار تورم و رشد تولید در راستای اجرای برنامه های رشد تولید بازدیدی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید داشته ایم که در کل در شهرستان سقز ۱۳۰ واحد صنعتی وجود دارد که ۷۲ مورد فعال ۴۰ مورد نیمه فعال و بقیه غیر فعال هستند.

خلیقی ادامه داد: با توجه به نهضت فعال سازی واحدهای فعال راکت در قالب کمیته داوری برای باز پس گیری زمین هایی که نسبت به احداث واحد صنعتی در شرکت شهرک های صنعتی اقدام نشده، ورود کرده ایم.

وی یادآور شد: خوشبختانه امروز زمینی به مساحت ۳۸ هکتار در عصرآباد سقز به تملک شرکت شهرک های صنعتی درآمد که با این اقدام سرانه زمین را در سقز افزایش داده تا سرمایه گذاران بتوانند با خیال راحت نسبت به امر سرمایه گذاری اقدام کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: شهرستان سقز دارای یک شهرک صنعتی به مساحت ۶۱ هکتار و یک ناحیه صنعتی به مساحت ۳۸ هکتار واقع در شهر صاحب است.

خلیقی گفت: تاکنون ۱۳۲ قرارداد بهره برداری در این شهرک منعقد شده و ۶۲ واحد در حال حاضر فعال است و مابقی غیر فعال است.

وی اظهار کرد: در راستای نهضت فعال سازی واحدهای غیر فعال زمین های مناسب موجود در شهرک های صنعتی به سرمایه گذاران واقعی تخصیص داده می شود.

کد خبر 2759522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha