اختصاص ۷۰ میلیارد تومان به پروژه های اربعین در حوزه راهداری کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های اربعین جهت ایمنی جاده ها در حوزه راهداری کردستان اختصاص پیدا کند.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی با اشاره به اینکه مرز باشماق مریوان برای دومین سال متوالی به عنوان مرز هدف برای تردد زائران اربعین تعیین شده است، گفت: این موضوع سال گذشته یک هفته قبل از آغاز پیاده روی به استان اعلام شد که با همکاری خوب مدیران استان اقدامات مناسبی در خصوص آماده سازی مرز صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری تلاش کرده ایم زیر ساخت های مرز شرایط بهتری داشته باشد، افزود: از دو ماه گذشته جلسات کمیته های زیر ساخت و کمیته حمل و نقل راهداری به صورت مستمر تشکیل شده که مصوبات مختلف نیز داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هماهنگی با واحد اتوبوسرانی برای انتقال زائران از مریوان به مرز باشماق، تامین سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی، تامین کننده تردد زوار اربعین در محورها را از جمله مواردی عنوان کرد که در کمیته ها مورد بررسی قرار گرفتند.

حسنی با بیان اینکه خوشبختانه سال گذشته محور ترددی مرز باشماق جزو محورهای کم حادثه بود، اظهار کرد: در سال جاری نیز برای نگهداری و ایمنی جاده ها شامل خط کشی و نیوجرسی و ... اقداماتی توسط این اداره کل انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا خط کشی هزار و ۲۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی در مسیر اربعین در استان، اجرای ارتقای حفاظ میانی به طول ۸ کیلومتر، بررسی روشنایی تونل ها، ایمن‌سازی اضطراری راه در ۴۲ مقطع، نگهداری روشنایی ۲۷ کیلومتر از مسیر، نظافت ۳ هزار و ۲۰۰ تابلو عدد تابلو و علائم، تعمیر و نگهداری هزار و ۶۵۰ تعمیر و نگهداری تابلو و نصب ۸۰۰ تابلوی جدید در دستور کار قرار گرفت که به صورت کامل به اجرا در آمد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در مصوبه سازمان راهداری، ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت های اربعین به استان کردستان تخصیص یافت و ۷۰ میلیارد تومان دیگر نیز به راهداری کردستان برای ایمنی جاده اختصاص پیدا کرده است.

حسنی با تاکید بر اینکه به علت پیک تردد در ایام اربعین در داخل مرز باشماق گیت های گذرنامه افزایش یافته است، بیان کرد: برای روکش آسفالت در محور سنندج _ مریوان _ باشماق در دو جاده جدید و قدیم با پیمانکاران قرارداد بسته و در حال کار هستند.

وی گفت: برای افزایش ایمنی جاده ای، حدود ۵۰ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز باشماق روکش آسفالت لکه گیری و خط کشی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از ایجاد کریدور برای خروجی مسافران از سالن مسافری و ورود به خاک عراق خبر داد و افزود: این پروژه به طور کامل برای امسال آماده نمی شود و مابقی اقدامات در سال آتی صورت خواهد پذیرفت.

حسنی اظهار کرد: در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریور، اتوبوس های مسافربری در استان به جابه‌جایی زائران اختصاص می یابد، به همین منظور سفرهای اتوبوسی در این ۲ روز لغو خواهد شد، لذا از هم استانی ها درخواست داریم سفرهای خود را به زمان های دیگر موکول و یا از ماشین های بین شهری استفاده کنند.

کد خبر 2759559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha