وصول ۳۳۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان وصول شده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در جلسه شورای معادن استان کردستان که با حضور رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه حقوق دولتی معادن، هزینه ای است که معادن باید طبق قانون به دولت پرداخت کنند، گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیشترین میزان وصول حقوق دولتی استان مربوط به سال گذشته و با ۱۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن باید صرف فعالیت های عمرانی در روستاها و شهرهای اطراف معادن شود، افزود: امید می رود امسال شاهد بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی وصول شده به داخل استان باشیم که این مهم مستلزم همت مسئولان ذیربط در این حوزه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه ۳۵۶ پروانه بهره برداری معادن در استان صادر شده است، بیان کرد: میزان اشتغال واقعی این معادن پنج هزار و ۸۸ نفر و اشتغال اسمی آنها چهار هزار و ۱۳۲ نفر است.

خلیقی ادامه داد: از مجموع معادن استان در حال حاضر ۱۸۶ معدن فعال، پنج معدن در حال تجهیز و ۱۶۵ معدن هم غیرفعال است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون هم در بخش معدن پنج پروانه بهره برداری، ۶ گواهی کشف و ۱۰ مورد پروانه اکتشاف در استان صادر شده که میزان اشتغال این واحدها ۸۱ نفر بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه اکتشافات مطلوبی در استان داشته ایم، بیان کرد: حدود ۵۹۸ میلیون تن ذخیره قطعی ۱۵ ماده معدنی در استان از جمله طلا، گرانیت، منگنز، مرمریت و باریت است.

کد خبر 2759577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha