گازرسانی به روستاهای هلیلان با مصوبات سفر رئیس جمهور میسر شد

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تشریح اقدامات انجام شده حوزه وظایف این شرکت در ۲ سال اخیر، عنوان کرد: گازرسانی به روستاهای هلیلان با مصوبات سفر رئیس جمهور به استان میسر شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمود کشاورز عنوان کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون یک شهر و ۶۲ روستا در اقصی نقاط استان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی ضمن اشاره به عدم توجیه قانونی برای گازرسانی به برخی روستاهای استان عنوان کرد: ۵۶۶ روستا در ایلام گازرسانی شده است و برای روستاهای فاقد توجیه مانند برخی نقاط شهرستان هلیلان اگر از محل مصوبات سفر رئیس جمهور نبود، امکان گازرسانی به آنها پس از این همه مدت همچنان فراهم نمی‌شد.

وی به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان ایلام در حوزه گازرسانی اشاره کرد و ادامه داد: گازرسانی به هشت روستای استان شامل طلور آبدانان، هرقروش چرداول، بانروشان مهران، قرجیلیگان و انجیر ملکشاهی، فرخ آباد، گوراب علیا و سفلی دهلران برای سال ۱۴۰۰ بود که خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران در همان سال کار گازرسانی این روستاها به اتمام رسید و هم اکنون مردمان این مناطق از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

کشاورز به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام در دور اول اشاره و اضافه کرد: تکمیل گازرسانی و علمک گذاری به دو شهر میمه و پهله در سال ۱۴۰۰ به انجام رسید و مردم عزیز این مناطق هم اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام تحت عنوان "گازکشی داخلی منازل مسکونی ۴۵۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان انجام شود"، اشاره و بیان داشت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۵۱۶ مورد گازکشی داخلی ساختمان شامل ۳۳۱ مورد افراد تحت پوشش کمیته امداد و ۱۸۵ مورد افراد تحت پوشش بهزیستی را بصورت رایگان انجام داده است.

وی به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام در دور اول تحت عنوان" گازرسانی به دو روستای هلیلان در سال ۱۴۰۰" اشاره و تصریح کرد: در این راستا دو روستای بالا دشته و گراب از توابع شهرستان هلیلان در همان سال عملیات گازرسانی به آنها انجام شد و گامی در راستای محرومیت زدایی این مناطق برداشته شد.

کشاورز دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام در دور اول تحت عنوان "گاز رسانی به ۱۰ روستای هلیلان در سال ۱۴۰۱" اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: گازرسانی به ۱۰ روستای هلیلان شامل پیازآباد، بان لکان، پیامن سفلی، علیا و وسطی، تورم ، رودبره، سرچلوسکان سفلی و علیا، گاودول به پایان رسیده و پیمانکار در حال نصب انشعاب علمک برای منازل این روستاها بوده و انجام عملیات اجرایی گازرسانی به سایر روستاها با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پنج مصوبه قبلی رئیس جمهور و هیأت دولت به ایلام در دور اول در این شرکت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است، افزود: شرکت گاز استان ایلام در زمینه های مختلف گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنایع استان و همچنین در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی موفق بوده بطوری که رضایت نسبی آحاد مختلف مردم در این زمینه ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۶۷ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع در اقصی نقاط استان انجام شده است، افزود: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۶۳۹ علمک در مناطق شهری و روستایی استان نصب و راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته تاکنون ۲۱ هزارو ۸۳۸ اشتراک جدید پذیرش شده است، تصریح کرد: گازرسانی به یک جایگاه CNG، نصب و راه اندازی ۲۸ ایستگاه تقلیل فشار ، ایستگاه میترینگ اندازه گیری و همچنین دو شهرک صنعتی نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

کد خبر 2759587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha