معتادان بهبودیافته در کرمانشاه صاحب مهارت می شوند

سرویس کرمانشاه _ با دستور استاندار کرمانشاه یک اردوگاه راکد در کنگاور به مجموعه‌ای برای حرفه آموزی و اشتغالزایی معتادان بهبود یافته تبدیل می شود.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در راستای اجرای طرح جامع ساماندهی آسیب های اجتماعی استان، از مجتمع بزرگ صیانت کنگاور بازدید و نیازهای لازم برای راه اندازی این مرکز را بررسی کرد.

مرکز صیانت کنگاور در ۶ کیلومتری شهر کنگاور به سمت تویسرکان واقع شده و در گذشته دور در اختیار آوارگان حلبچه بوده اما پس از آن استفاده ویژه و موثری از آن نشده است.

مساحت این مرکز بیش از ۲٠ هکتار بوده و دارای سه مدرسه بازسازی شده، یک سوله ۱٠٠٠ متری، دو سوله ۳۵٠ متری، یک ساختمان مسجد ۴٠٠ متری، سه ساختمان ۲٠٠ متری، دو حلقه چاه، گازکشی، برق،… و حدود ۴۳٠ سویت (که نیاز به بازسازی دارند) است.

چندین سال است که برنامه فعال سازی مرکز صیانت کنگاور در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

استاندار کرمانشاه تاکید دارد که این مجتمع بزرگ ظرفیت ویژه ای برای حرفه آموزی و اشتغالزایی معتادان بهبود یافته است که لازم است فعال و بکارگیری شود.

طرح جامع ساماندهی آسیب های اجتماعی استان کرمانشاه از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.

این طرح در سطوح مختلفی از جمله جمع آوری، درمان، مهارت آموزی و باز اجتماعی کردن معتادان متجاهر، ساماندهی و نظارت ضایعات فروشی ها، بهبود زیرساخت ها و خدمات مناطق حاشیه نشین و … در حال اجراست که تمرکز بر رفع مشکلات محله آقاجان یکی از گام های نخست طرح بوده است.

کد خبر 2759600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha