نمود آثار مخرب ویلاسازی در بیشتر مناطق کشاورزی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به تغییر کاربری‌های غیرمجاز صورت گرفته و عدم توجه متولیان امر گفت: چهره و منظر کشاورزی استان خصوصاً در شهرستان ارومیه تغییر کرده و آثار مخرب ویلاسازی در بیشتر مناطق کشاورزی نمایان است.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی اظهار کرد: ۸ مصوبه کاربردی، نظارتی و مدیریتی در حوزه مقابله از تغییر کاربری‌های اراضی زراعی و حفظ منابع آبی استان تصویب و دستگاه قضایی استان به جد آن را مطالبه و بر اجرای دقیق، سریع و قاطع آن نظارت می‌کند و در صورت هر گونه مماشات، بی توجهی یا ترک فعل با فرد یا افراد خاطی برخورد قانونی و قضایی را معمول خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به تغییر کاربری‌های غیرمجاز صورت گرفته در سال‌های قبل و عدم توجه متولیان امر گفت: چهره و منظر کشاورزی استان خصوصاً در شهرستان ارومیه تغییر و فضای باغات کشاورزی مثل کوچه و خیابان‌های شهری شده و آثار مخرب ویلاسازی در بیشتر مناطق کشاورزی نمایان است.

او با بیان اینکه دادگستری استان مشکلی با خانه باغ‌های کوچک روستایی که برای امر کشاورزی اختصاص یافته ندارد گفت: مشکل با کسانی هست که باغات را تفکیک و در هر ۱۰۰۰ مترمربع اقدام به ساخت ویلا و از آن مهمتر حفر چاه غیرمجاز سفره‌های آب زیرزمینی را که تغذیه کننده دریاچه ارومیه بوده کرده اند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان با اشاره به برخی از این مصوبات گفت: جهاد کشاورزی استان مکلف شده است وفق تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ضمن تعیین و معرفی مسئولان مرتبط هر منطقه کوچکترین اجازه‌ای به ساخت و ساز جدید در باغات و اراضی زراعی ندهند و گشت‌های کنترل و پایش را به صورت مرتب و منظم برقرار و گزرشات امر را نوبتی به دادستانی مربوطه ارائه کنند.

عتباتی افزود: در دیگر مصوبات هم سازوکارهای لازم برای پایش الکترونیک و کنارگذاشتن پایش‌های سنتی توسط مدیرکل جهاد کشاورزی استان به هر طریق ممکن تدارک دیده شود و در سریعترین زمان ممکن اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: عزم و اراده جمعی استان بر مقابله با تخلف و ارتکاب جرم تعدادی افراد سودجو هست که نیازمندی‌های مردم را فدای منافع و مطامع شخصی می‌کنند و صنعت کشاورزی استان را با چاش جدی مواجه کرده اند.

کد خبر 2759621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha