واحدهای معدنی و صنعتی که حسابشان خارج از کردستان باشد، خدماتی نمی گیرند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای معدنی و صنعتی کردستان که نسبت به انتقال حساب های بانکی خود به بانک های استان اقدام نکنند، خدمتی دریافت نمی کنند.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان، اظهار کرد: در چند ماه اخیر جلسات متعددی با صاحبان واحدهای معدنی و صنعتی کردستان برگزار شده و از آنها خواسته شده که نسبت به انتقال حساب های بانکی خود به بانک های کردستان اقدام کنند، در غیر این صورت از هر گونه ارائه خدمت به آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای معادن استان، خودداری می شود.

وی افزود: شرکت معدنی زرکوه قروه پس از پیگیری های فراوان در یکی از بانک های استان افتتاح حساب داشته و رقمی معادل ۲۳۷ میلیارد تومان گردش مالی داشته در این مدت، شرکت معدنی کیمیا معادن سپاهان در ۳ بانک افتتاح حساب داشته، شرکت معدنی صبا نور و شرکت معدنی سپهر صنعت اطلس نیز قول داده اند به زودی در بانک های استان حساب هایی داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: شرکت پتروشیمی کرستان نیز اعلام کرد حساب آنها در هلدینگ باختر متمرکز بوده هر چند که با این موضوع را نپذیرفتیم و به آنها تاکید کردیم که حساب های خود را به استان منتقل کنند.

خلیقی یادآور شد: شرکت لاستیک بارز کردستان نیز در حال حاضر ۳۰ درصد گردش مالی خود را در بانک های استان قرار داده که مکاتبات لازم با آنها صورت گرفته تا ۱۰۰ درصد نقدینگی و گردش مالی شرکت را به بانک های کردستان منتقل کنند.

وی بیان کرد: شرکت سیمان کردستان، شرکت ذوب آهن سقز و شرکت طلای سقز واحدهایی هستند که حساب های آنها در داخل استان بوده و شرکت برسم لعل نیز قول داده تا پایان شهریور یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از نقدینگی خود را به یکی از بانک های استان منتقل کند.

رئیس شورای هماهنگی بانک های کردستان نیز در این جلسه گفت: از چند ماه پیش که بحث انتقال حساب واحدهای معدنی و صنعتی مستقر در کردستان به بانک های داخل استان مطرح شد، چندین نوبت هم در کمیسیون هماهنگی بانک های کردستان و هم به صورت مکتوب از بانک های استن درخواست کردیم که اطلاعات این واحدها را در اختیار ما بگذارند که تنها ۲ یا ۳ بانک همکاری لازم را با ما داشتند.

علی اشرف یوسفی قیاسی اظهار کرد: در جلسه اخیر این کمیسیون، مدیران بانک های استان اعلام کردند که اطلاعات حساب مشتریان محرمانه بوده و نمی توانند با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته، حساب شرکت های بزرگ مانند معدن طلای زرکوه قروه چند وقتی است که به یکی از بانک های عامل استان منتقل شده اما قطعا این گردش مالی نمی تواند حاصل برداشت و فروش سالانه ۵ تن طلا باشد.

رئیس شورای هماهنگی بانک های کردستان ادامه داد: شرکت پتروشیمی کردستان نیز یک حساب در بانک ملی دارد که البته گردش مالی آن با توجه به اینکه زیرمجموعه هلدینگ باختر است و تمام فعالیت های مالی شرکت در بانک های تهران رقم می خورد، رقم قابل توجهی نیست.

کد خبر 2759676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha