خطر بازگشت دونالد ترامپ برای کردهای سوریه

سرویس جهان- یک نویسنده ایتالیایی هشدار داده است در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و با توجه به نزدیکی وی با رئیس جمهور ترکیه، خطر خیانت مجدد آمریکا به کردهای سوریه جدی است.

به گزارش کردپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا، در سال 2019 با عقب کشیدن نیروهای این کشور از مناطق کردنشین مانند کوبانی، سری کانی و گری سپی، چراغ سبز را برای حمله ترکیه به کردهای سوریه روشن کرد که نتیجه آن تسلط ترکیه بر دو منطقه گری سپی و سری کانی و آواره شدن کردهای سوریه از این دو منطقه بود.

اتوره مگی، نویسنده و فعال ایتالیایی در یادداشتی نسبت به احتمال بازگشت ترامپ به قدرت و پیامدهای این بازگشت برای کردهای سوریه هشدار داده است.

 این نویسنده ایتالیایی در یادداشتی که در مرکز مطالعات کردی منتشر شده، یادآوری کرده است که ترکیه دو عملیات نظامی بزرگ خود علیه کردهای سوریه را در زمان صدارت ترامپ بر کاخ سفید و با چراغ سبز او انجام داد که نتیجه آن کشته و آواره شدن هزاران تن از کردهای سوریه بود.

توره با اشاره به این که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تا 5 سال آینده این پست را در اختیار خواهد داشت، هشدار داد در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا، آن دو که رابطه خوبی با هم دارند، باز هم برای کاهش کنترل کردها بر شمال شرق سوریه ائتلاف خواهند کرد.

این نویسنده ایتالیایی برخی اظهارات عجیب ترامپ درباره کردها را یادآوری کرده، از جمله این که « کُردها فرشته نیستند»، «آمریکا نیروی پلیس» برای وساطت میان ترکیه و کردها «نیست» و « کردها» در جنگ جهانی دوم «در نرماندی به آمریکا کمک نکردند». او تاکید کرده است که این اظهارات ترامپ که بعد از اجازه به ترکیه برای حمله به کردهای سوریه ایراد شده، نشان می دهد که چنین حادثه ای می تواند تکرار شود.

او تاکید کرده است که انتخاب دوباره ترامپ- در صورت رهایی او از محاکماتی که در پیش دارد- و ارتباط نزدیک او با رجب طیب اردوغان، خبر خوبی برای کردهای سوریه نخواهد بود.

کد خبر 2759700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha