دهمین پرونده قصاص استان در سردشت ختم به خیر شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش دهمین پرونده قصاص استان در شهرستان سردشت بعد از دو سال حبس و انتظار خبر داد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ فردی مرتکب به جرم شده بود که حکم قطعی قصاص محکوم علیه صادر و در آستانه اجرا بود.

او ادامه داد: به منظور اصلاح ذات البین و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم، پرونده به هیأت‌های صلحی سردشت ارجاع و با تلاش این هیات ها، شوراهای حل اختلاف، متنفذین و پشتیبانی‌های دادگستری سردشت موضوع منجر به نتیجه شده و اولیای دم از حق خود گذشتند و بدین طریق محکوم از قصاص رهایی یافت و فرصت دوباره زندگی پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از این سازش گفت: امسال این دهمین سازش قصاص نفس استان است که اینبار در شهرستان سردشت رقم خورد که نشان از روح بزرگ و بخشنده اولیای دم دارد.

او در پایان تصریح کرد: پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم به مانند سال گذشته که برکات بسیاری داشت امسال هم در استان راه افتاده است و انتظار می‌رود مردم فهیم و باگذشت استان با پیوستن به این پویش فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه کنند.

کد خبر 2759724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha