اقدام به حمله به دفتر HDP این بار در آدانا/حمله کننده ادعا کرده که از پلیس دستور گرفته است

سرویس ترکیه - روز گذشته یک زن با مراجعه به ساختمان HDP و حزب چپ سبز در آدانا، اقدام به جاسازی مواد منفجره در این ساختمان کرد، او سپس مدعی شد که از پلیس دستور گرفته است.

به گزارش کردپرس، روز گذشته حوالی ظهر، زنی با رفتن به ساختمانی که آپارتمان مورد استفاده مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز) در آن واقع است،  اقدام به جاسازی مواد منفجره در این ساختمان کرد. اعضای HDP پس از پیدا کردن این زن او را به پلیس ضد ترور (TEM) تحویل دادند. 

دفتر مشترک HDP و حزب چپ سبز در آدانا در ساختمانی در خیابان جمال گورسل در منطقه سیحان در بخش مرکزی آدانا واقع شده است. 

پایگاه خبری اینترنتی روزنامه ینی یاشام، نزدیک به HDP، روز گذشته تصاویر دوربین های مدار بسته دفتر HDP واقع در آدانا را منتشر کرد. در این تصاویر زنی در ساعت 11 پیش از ظهر وارد ساختمان شده پس از کنترل اطراف اقدام به جاسازی مواد منفجره در مقابل در دفتر این حزب می کند.

اعضای حزب پس از این که متوجه این اقدام شدند، او را به همراه زنی دیگر در ایستگاه اتوبوسی در خیابان عابدین پاشا پیدا کرده و تحویل پلیس دادند.

اعضای HDP گفتند که این زن در مسیر رفتن به اداره پلیس در پاسخ به این که تو چه کسی هستی و چه کسی تو را برای این کار فرستاده است، مدعی شده که پلیس مرا به اینجا فرستاده است. 

پس از تحویل این زن و زن دیگری که به همراه او بود، به اداره پلیس همراه او با بیان این که او چیزی از حمله به ساختمان HDP نمی داند آزاد شد. زن دیگر که به دلیل اقدام به حمله به ساختمان یک حزب باید توسط پلیس ضد ترور مورد بازجویی قرار می گرفت، توسط پلیس ضد ترور به اداره پلیس عمومی آسایش تحویل داده شد. 

تولای خاتم اوغولاری نماینده حزب چپ سبز در واکنش به این اقدام گفت که حزب پیگیر این ماجرا خواهد بود. با این وجود پلیس آدانا به او گفت که نباید این ماجرا را بزرگنمایی کنند. 

پس از انتشار اخبار و تصاویر این زن که قصد جاسازی مواد منفجره در ساختمان حزب را داشت، استانداری آدانا با انتشار اطلاعیه ای مدعی شد که این زن از سلامت روانی برخوردار نیست.

گفتنی است، این اولین باری نیست که دفتر HDP در آدانا مورد حمله قرار می گیرد. در یکی از این موارد اعضای داعش در تاریخ 18 می 2015 به همین ساختمان حمله کردند که در نتیجه این حمله 7 تن از کسانی که در این ساختمان بودند مجروح شدند.

همچنین لازم به ذکر است که همزمان با حمله به ساختمان HDP در آدانا، به ساختمان این حزب در مرکز تجاری یونجالی در خیابال رضا یالچین در ایغدیر نیز حمله شد. در آنجا حمله کننده در ساعات نیمه شب تلاش کرده تا به ساختمان و تابلوی حزب آسیب بزند.

کد خبر 2759753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha