کردستان میزبان شایسته سی امین جشنواره هنرهای تجسمی/ حضور هنرمندانی از اقلیم کردستان عراق

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه استان کردستان با توجه به ظرفیت هایش میزبانی شایسته برای سی امین جشنواره هنرهای تجسمی است گفت: در مجموع حدود یک هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی ارسال شده که استان کردستان رتبه چهارم را در ارسال آثار کسب کرده و ۴ اثر برگزیده نیز دارد.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی در نشست خبری با رسانه های کردستان، با اشاره به برگزاری سی امین جشنواره ملی هنرهای تجسمی در این استان، گفت: استان فرهنگی کردستان به واسطه داشتن فرهیختگان و هنرمندان نامدار، شایسته میزبانی این رویداد مهم است.

وی از افتتاحیه این مراسم در روز چهارشنبه اول تیرماه با حضور ۲۵ استان در ۱۰ رشته تخصصی در پارک مشاهیر در آبیدر سنندج خبر داد و افزود: از روز سوم به بعد کارگاه های آموزشی و هنری با حضور ۳۰ استاد و داور در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: در مجموع قریب به ۱۰۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی ارسال شده که استان کردستان رتبه چهارم را در ارسال آثار کسب کرده و چهار اثر برگزیده نیز دارد.

دریایی ادامه داد: میزبانی مطلوب کردستان از این جشنواره موجب تداوم برگزاری چنین برنامه های فاخری در استان می شود؛ همچنین حضور مهمان هایی از اقلیم کردستان عراق، می تواند قابلیت بین المللی شدن این جشنواره را فراهم کند.

وی یادآور شد: دبیر سومین جشنواره هنرهای تجسمی برای اولین بار برعهده یک بانو خواهد بود و این امری مهم و تاثیر گذار است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان حضور پررنگ رسانه های استان را برای پوشش این رویداد مهم خواستار شد و بیان کرد: برگزاری مطلوب چنین جشنواره های فاخری در استان، فرصتی مغتنم برای هنر کردستان و دانش افزایی هنرمندان استان محسوب می شود.

دریایی گفت: برگزاری نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی از حواشی این جشنواره بوده که فرصتی برای نمایش آثار فاخر هنرمندان استان است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن برگزاری این جشنواره با ایام اربعین، تولید محتوای بنرها و پوسترهای مربوط به جشنواره با نگاه تقریبی طراحی شده است که در تمامی شهرهای استان نصب می شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره خوشنویسی زیر ۲۵ سال در شهرستان مریوان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره می تواند ارادت اهل سنت و مردم کردستان را به همه نشان دهد.

 آثار معنوی و مادی اربعین برای کردستان 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه این استان ۲ سال است که قدمگاه زائران اربعین است، گفت: پیاده‌روی اربعین آثار معنوی هم چون رشد فضائل اخلاقی در جامعه اسلامی ما دارد.

دریایی با بیان اینکه زیارت اربعین افزون بر آثار معنوی، تاثیرگذاری مادی هم به ویژه برای استان هایی که محل تردد زائران هستند، به دنبال دارد، افزود: یکی از مهمترین آثار مادی این رویداد مذهبی بهبود و ساماندهی زیرساخت های استان به ویژه در محور مریوان است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ارشاد کردستان مسئول کمیته فرهنگی این گردهمایی مذهبی در استان است، بیان کرد: وحدت افزایی، اطلاع رسانی به زائران و معرفی استان فرهنگی کردستان از مهمترین اهداف این اداره کل در برنامه های اربعین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تشکیل تیم رسانه ای برای انعکاس و انتقال اخبار مربوط به اربعین در فضای مجازی خبرداد و گفت: روزانه این تیم اقدام به تولید محتوا و انتشار آن در قالب کلیپ و تیزر در شبکه های اجتماعی مجازی می کنند.

دریایی با اشاره به اینکه صفحه اربعین کردستان در پیام رسان های ایتا، بله و اینستاگرام ایجاد شده است، افزود: در این صفحه هر روز اطلاعات و اخبار مورد نیاز بارگذاری می شود.

وی در ارتباط با برگزاری جشنواره رسانه های استان نیز اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره در استان هم انجام شده و قرار است اواسط هفته آینده برگزار شود.

کد خبر 2759804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha